اخبارجهانجهان اسلامعراق

ادامه ی اجرای پروژه ی ساخت صحن امام حسن علیه السلام در عمق ۴۰ متری زیر زمین توسط آستان مقدس حسینی

اداره پروژه های مهندسی و فنی آستان مقدس امام حسین علیه السلام از ادامه ی پروژه ساخت صحن امام حسن علیه السلام ، که دومین مرحله از توسعه حرم امام حسین علیه السلام می باشد ، خبر داد.

به گزارش اخبار شیعه ، حیدر عبدالمنعم ، مهندس ناظر این پروژه در گفت و گو با سایت رسمی حرم مطهر گفت: عوامل اجرایی و کادر فنی ما در پروژه ساخت صحن امام حسن علیه السلام که فاز دوم عملیات توسعه ی حرم مطهر امام حسین علیه السلام در مرکز شهر کربلا می باشد ، به کار خود ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: در این پروژه ، ایجاد دیوار حائل در دستور کار قرار گفته، و تاکنون ۲۱۰ قطعه از ۳۶۰ قطعه پیش بینی شده برای تکمیل آن ، ساخته شده است.

عبدالمنعم در ادامه افزود: تلاش برای حل و فصل موانعی که باعث تاخیر در تکمیل این دیوار شده است ، ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دیوار حائل به عمق ۴۰ متر در زیر زمین قرار دارد ، گفت : این اقدام یکی از مهمترین مراحل ، برای جلوگیری از ریزش آب های زیرزمینی و خاک محسوب می شود.

مهندس ناظر این پروژه خاطرنشان کرد: امید است در اواسط سال آینده (۲۰۲۴) شاهد آغاز فاز دوم که شامل عملیات خاکبرداری در این پروژه است، باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در این پروژه ، مساحت پیش بینی شده برای صحن در حال ساخت ، ۱۰۰ هزار مترمربع است، پس از تکمیل آن ، فضاهای عبادی و مکان های خدماتی لازم برای زائران حسینی فراهم خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا