آمریکااخبارجهان

اولین توافق بین‌المللی ایمن‌سازی هوش مصنوعی رونمایی شد: امضا توسط ۱۸ کشور جهان

توافقنامه محافظت در برابر سوء استفاده از هوش مصنوعی بین ۱۸ کشور منعقد شد. این توافق اطمینان می‌ دهد که سیستم‌های هوش مصنوعی ایمن باشند و برای سوءاستفاده از مردم استفاده نشوند.

مقابله اساسی با سوء استفاده از مهارت‌‌های گسترده هوش مصنوعی به یک چالش‌جدی در عرصه بین‌المللی و جوامع کشورهای جهان تبدیل شده است.

حال ایالات متحده آمریکا، آلمان و ۱۶ کشور دیگر جهان بر سر برخورد مشترک با این معضل، به توافق رسیدند ، و روز ۲۷ نوامبر ، ۶ آذرماه، اولین توافق بین‌المللی ۲۰ صفحه‌ای در مورد امنیت هوش مصنوعی را رونمایی و امضا کردند.

این نخستین توافقنامه بین‌المللی در این زمینه است که به طور جامع و مفصل در قالب یک سند ۲۰ صفحه‌ای حاصل شده است.

محور اصلی این توافقنامه بر روی “برقراری امنیت از سوی تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی برای مشتریان و عموم مردم” تدوین شده است.

این توافق‌نامه غیر‌الزام‌آور توسط ۱۸ کشور جهان امضا شده است ، محتوای اصلی آن می‌گوید شرکت‌ها باید هوش مصنوعی را به‌شکلی توسعه دهند که از عموم در برابر سوءاستفاده محافظت کند.

بااین‌حال، «جن ایسترلی»، مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات‌متحده، می‌گوید : امضای این توافق‌نامه توسط کشورهای مختلف موضوعی مهم است و نشان می‌دهد که کشورها به ایمن‌سازی هوش مصنوعی اهمیت داده و آن را در اولویت خود قرار می‌دهند.

ظهور هوش مصنوعی نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده که چنین توافق‌نامه‌هایی سعی می‌کنند این نگرانی‌ها را به حداقل برسانند.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی گزارش داد نهمین اجلاس جهانی حلال با موضوع : «دروازه‌ای به سوی اقتصاد جهانی حلال ، شناخت و آزادسازی پتانسیل‌ها» دوشنبه، در استانبول برگزار شد و در سومین روز این اجلاس مجموعه‌ای از پنل‌ها در مورد تجزیه و تحلیل صنعت غذای حلال، دیجیتالی شدن  بازار حلال  و ارتقای کیفیت زندگی حلال با کمک هوش مصنوعی برگزار گردید.

۱۵ سخنران از کشورهایی مانند پاکستان، مالزی، بریتانیا، آرژانتین و روسیه در سه پنل شرکت کردند و تجربیات و فعالیت‌های خود را در مورد موضوعات مربوط به محصولات بازار حلال و آزمایش آنها به اشتراک گذاشتند.

در این جلسات تأکید شد که در صورت انحصار هوش مصنوعی (AI)، بازار حلال متضرر می‌شود. در این جلسات همچنین بر لزوم دیجیتالی شدن سریع صنعت حلال تأکید شد و کارشناسان، کمبود آموزش را یکی از بزرگترین موانع توسعه آن ذکر کردند.

ملودی امل خلیل کابالان از بخش روابط بین‌الملل و مدیر شرکت تولید غذای حلال آرژانتین هم در این گردهمایی با تأکید بر اهمیت آموزش در زمینه صنعت حلال برای جلوگیری از فروش محصولات تقلبی دارای گواهی حلال، بر اهمیت تمایز بین حلال و حرام در زندگی دینی ۲ میلیارد مسلمان جهان تأکید کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا