اخبارجهانجهان اسلامعراق

شهر امن اموات در کنار حرم امیرالمومنین ، تعبیری از یک روزنامه انگلیسی از وادی السلام

روزنامه انگلیسی (The Sun) درباره قبرستان وادی السلام نوشت : شهر امن اموات در جوار حرم امام علی علیه السلام

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، روزنامه بریتانیایی (The Sun) در گزارش تصویری خود که درباره این قبرستان تهیه و ترجمه کرده است، قبرستان وادی السلام واقع در شهر نجف اشرف که مساحتی بالغ بر (۱۵۰۰هکتار) دارد را شهر امن اموات توصیف کرده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: قبرستان وادی السلام واقع در نزدیکی حرم امام علی علیه السلام ، بزرگترین قبرستان انسان در جهان به شمار می رود که با مساحتش بیشتر به شهری امن برای اموات شباهت دارد ، و مساحت، ساختمان ها و اجساد مردگانش با کشورهای جهانی مانند نروژ، فنلاند و دانمارک قابل مقایسه است.

این روزنامه هم چنین در توصیف فضای حاکم بر این قبرستان چنین نگاشته است : نام قبرستان بیانگر حالت آرامشی است که اموات پس از انتقال به جهان دیگر به آن دست می یابند و در جوار اولین امام شیعه، علی بن ابی طالب علیه السلام به خاک سپرده می شوند.

در ادامه این نوشتار آمده است : قدمت این قبرستان به دوران اوایل اسلام برمی‌گردد و مساحت آن به ۱۵۰۰ هکتاز می‌رسد و امروزه بقایای بیش از ۶میلیون نفر از مؤمنان از کشورهای مختلف جهان ، از جمله پادشاهان، رهبران، روحانیون، متفکران و اندیشمندان را در خود جای داده است.

این روزنامه خاطرنشان کرده که سالانه میلیون ها نفر از این قبرستان به ویژه در مناسبت های مذهبی برای زیارت قبور عزیزان خود بازدید می کنند.

روزنامه مذکور تصریح کرده این مکان به دلیل مجاورت با حرم خلیفه و جانشین رسول خدا صلی الله علیه و آله ، امیرالمومنین علیه السلام ، در میان مسلمانان شیعه قداست بیشتری پیدا کرده است ، که باعث می شود شیعیان ، اموات خود را در آنجا دفن کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا