اخبارجهانیمن

افزایش نرخ ناامنی غذایی در سال آینده در یمن

یک شبکه بین المللی پیش بینی کرد که نرخ ناامنی غذایی در یمن تا ماه های اول سال آینده افزایش خواهد یافت.

شبکۀ سیستم‌های هشدار قحطی زودهنگام (FEWS NET)، در تحلیلی در نوامبر ۲۰۲۳ از نیازهای مورد انتظار برای کمک های غذایی اضطراری در کشورهای تحت پوشش این شبکه، نوشت که بحران ناامنی غذایی در یمن در سال آینده و با افزایش آن بدتر خواهد شد.

این شبکه تاکید کرد که حدود یک میلیون نفر در این فهرست هستند ، افرادی که تا ماه می ۲۰۲۴ به کمک غذایی نیاز دارند.

در ادامه این تحلیل آمده که بین ۱۸ تا ۱۹ میلیون نفر در ماه می ۲۰۲۴ به کمک های غذایی فوری نیاز خواهند داشت، در حالی که این رقم در نوامبر امسال ۱۷ تا ۱۸ میلیون نفر بود.

در سطح جهانی، این شبکه گزارش داد که یمن با ۱۹ میلیون نفر در صدر فهرست ۳۱ کشور تحت پوشش شبکه ی مذکور، از نظر میانگین تعداد افراد نیازمند به کمک های غذایی بشردوستانه تا می ۲۰۲۴ باقی خواهد ماند.

در این لیست، اتیوپی ۱۷ میلیون، نیجریه ۱۴ میلیون، سودان ۱۱ میلیون و جمهوری دموکراتیک کنگو ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش دارند.

این شبکه تاکید کرده که یمن و سودان جنوبی بالاترین درصد نیازمندان به کمک غذایی را از کل جمعیت خود ، به ثبت رسانده اند، زیرا ۵۵ درصد جمعیت این دو کشور ، یعنی از هر دو نفر ، یک نفر از آنها تا ماه می سال آینده به کمک نیاز خواهند داشت ، و پس از آن سومالی، سودان و افغانستان با ۲۵ درصد، سپس اتیوپی، جمهوری دموکراتیک کنگو و هائیتی با ۱۵ درصد از کل جمعیت ، در بدترین شرایط قرار دارند.

این تحلیل  خاطرنشان می نماید که وخامت شرایط اقتصادی، کاهش فرصت‌های کسب درآمد، افزایش قیمت مواد غذایی اولیه و نیازهای غیرغذایی، علاوه بر کاهش کمک‌های بشردوستانه، از جمله عوامل منجر به ادامه ناامنی غذایی ، برای میلیون ها نفر در سرتاسر یمن بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا