آمریکااخبارجهان

سازمان جهانی نفی خشونت: جنگ دراوکراین و فلسطین تهدیدی جدی برای وقوع جنگ جهانی است که ویرانگر بوده و هیچ چیزی را باقی نخواهد گذاشت

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) روز شنبه نسبت به کاهش خطرناک امنیت و صلح جهانی به دلیل ادامه جنگ ها و درگیری های خونین در جهان هشدار داد.

۱۶ نوامبر از سوی سازمان ملل ، روز جهانی مدارا و بردباری نامگذاری شده، روزی که برای صلح و رشد در همه زمینه ها در سطح جهان می باشد.

مدارا به معنای پذیرش این واقعیت است که همه انسانها، با تمامی اختلافات ظاهری، موقعیتی، زبانی، رفتاری و ارزشی، حق آن را دارند که در صلح زندگی کنند و همانطور که هستند، باشند. به علاوه تحمیل دیدگاه‌های شخصی به دیگران مجاز نیست.

اعلامیه ی اصول مدارا در بیست و هشتمین نشست کنفرانس عمومی سازمان یونسکو که از ۲۵ اکتبر تا ۱۶ نوامبر سال ۱۹۹۵ در پاریس برگزار شد، توسط کشورهای عضو یونسکو اعلام و تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) به همین مناسبت ، در بزرگداشت روز جهانی تساهل پیامی صادر نمود ، و در این پیام ، نسبت به کاهش خطرناک امنیت و صلح جهانی به دلیل ادامه جنگ ها و درگیری های خونین در جهان هشدار داد.

این سازمان هم چنین در پیام خود آورده است: در روز جهانی مدارا و بردباری که زندگی مناسبی را برای مردم تعیین می‌کند ، و برای لذت بردن تمامی انسان ها ، از سیاره زمین در هر کجا که هستند ، نامگذاری شده و مورد توافق گرفته ، اکنون در میان موج بی‌سابقه خشونت، رفتارهای دردناک افراط‌گرایی، و ناکامی بزرگ در پایبندی به تصمیم‌های مشروع بین‌المللی ، گرفتار آمده است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده: عدم وجود منطق عدالت، خرد و مدارا به تشدید آسیب های وارده به کودکان، زنان و سالمندان بیگناه منجر شده ، تا جایی که در سال جاری تعداد قربانیان از ده ها نفر هم گذشته و بالغ بر هزاران نفر بلکه میلیون ها انسان شده که تعدادی از آنان کشته، زخمی‌، ناپدید، و یا آواره شده اند ، و میلیون‌ها نفر از آنها امنیت و سرپناهی آبرومند را از دست دادند.

در همین حال، این سازمان از رهبران شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست اهدافی را که بر اساس آن گرد هم آمده و این شورا برای آن تاسیس شد ، را مجددا به یاد آورده ، و به خاطر بسپارند و ضمن تلاش تلاش برای حل بحران های موجود ، بر اهمیت ایجاد فضایی مناسب برای مدارا و آشتی بر سر منافع بین المللی تاکید نمایند.

این سازمان همچنین خواستار ضرورت توقف جنگ اوکراین در کنار تجاوزهای اسرائیل به نوار غزه و تلاش برای بکارگیری راه حل مذاکره به جای جنگ و اولویت دادن مدارا بر افراط گرایی و تعصب ، شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا