اخباراروپاجهان

افزایش اقدامات اسلام هراسانه در فرانسه

در پی تشدید بحران در خاور نزدیک، گزارش ها از بالا رفتن اقدامات اسلام هراسانه در فرانسه حکایت دارد. در فرانسه یهودی ستیزی جرم انگاری شده ولی اهانت و تعرض به اسلام و مسلمانان جرم انگاری نشده است .


سایت خبری انگلیسی زبان moroccoworldnews.com که یک سایت خبری مربوط به مراکشی های مقیم اروپا است در گزارشی به قلم خبرنگار خود صفا کسراوی به افزایش اقدامات اسلام هراسانه در فرانسه پرداخته است.

در پی عملیات 7 اکتبر حماس و تشدید بحران در خاورنزدیک گزارش ها حکایت از تشدید و افزایش اقدامات اسلام هراسانه نسبت به مسلمانان و مساجد ایشان در شهرهای مختلف فرانسه دارد.

به گزارش این منبع گرافیتی های تهدید آمیز بر روی دیوارهای چند مسجد گزارش شده که مسلمانان را به ترک فرانسه فرا می خواند. این دیوار نویسی ها بعضا با صلیب دوبل که نماد راست افراطی مهاجر ستیز در فرانسه است همراه بوده است.

بعضی از این گرافیتی ها (دیوارنویسی ها) بر روی دیوار مساجد در جنوب فرانسه چنین است : “یا چمدان های خودتان را ببندید یا شما را در تابوت خواهیم کرد” و در گرافیتی دیگری روی دیوار مسجدی نوشته شده است “فرانسه فقط متعلق به فرانسوی ها است”.

دولت فرانسه در پی حوادث پس از 7 اکتبر آمار یهودی ستیزی در فرانسه را بیش از 1159 مورد ذکر کرده است حال آنکه به آمار اسلام ستیزی و تعرض و تهدید زنان محجبه و مردان با پوشش عربی-اسلامی اشاره ای نمی شود.

روز یکشنبه گذشته مصادف با 12 نوامبر راهپیمایی اعتراض به یهودی ستیزی در سرتاسر فرانسه با حمایت رسانه های فرانسوی براه افتاد اما رسانه های غربی بویژه فرانسوی نسبت به اسلام ستیزی و اسلام هراسی سکوت پیشه کرده اند و این در حالی است که بسیاری از اعتراضات به کشتار مردم غیر نظامی غزه توسط ارتش اسرائیل را یهودی ستیزی برداشت می کنند.

یک روزنامه نگار فرانسوی به شبکه BFM TV گفته است که رسانه های فرانسه شعار مذهبی “الله اکبر”  را یک شعار ممنوعه مخصوص تروریست ها جا زده اند حال آنکه بیش از پنج میلیون مسلمان فرانسوی روزانه بیش از پنج مرتبه در عبادت خود آنرا به زبان می آورند و این یکی از آزارهایی است که ما به روزانه به میلیون ها مسلمان وارد کرده ایم.

در فرانسه برای آنچه یهودی ستیزی تلقی می گردد جرم انگاری شده اما برای اسلام هراسی و اسلام ستیزی و تعرض به مساجد و زنان و مردان مسلمان کوچکترین تعریف حقوقی و قضایی در نظر گرفته نشده است.

انجمن ها و اتحادیه های مساجد و مراکز اسلامی فرانسه از  فقدان امنیت لازم شکایت کرده و از پلیس فرانسه  تقاضا کرده اند که برای مراسم ایشان بویژه نماز جمعه ها یک اکیپ پلیس استقرار داشته باشد که پلیس به این تقاضا پاسخ مثبت یا منفی نداده است.

لازم بذکر است که جلوی تمامی کنیسه ها در فرانسه بصورت دائمی یک اکیپ پلیس استقرار دارد و در هنگام برپایی مراسم مذهبی شنبه ها در کنیسه ها این اکیپ ها با افزایش پرسنل تقویت می شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا