اخبارجهان

بریتانیا و کانادا در میان ۶ کشوری که به پرونده نسل کشی علیه مسلمانان میانمار می پیوندند

کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، هلند و بریتانیا برای پیوستن به پرونده نسل کشی بر سر رفتار میانمار با اقلیت مسلمان روهینگیا در دادگاه عالی سازمان ملل، متحد شده اند.

این کشورها با استناد به “منافع مشترک خود در دستیابی به اهداف عالی کنوانسیون”، با اشاره به کنوانسیون 1948 در مورد پیشگیری از جنایات نسل کشی، اعلامیه مشترکی را به دادگاه ارائه کردند که به طور رسمی به عنوان دیوان بین المللی دادگستری ( آی‌سی‌جی) شناخته می شود.

یک هیئت حقیقت یاب سازمان ملل به این نتیجه رسیده که کمپین نظامی میانمار در سال 2017 که حدود هفتصدهزار روهینگیایی را به داخل کشور همسایه بنگلادش راند، شامل “اقدامات نسل کشی” بود.

تلاش‌های جهانی برای پیگیری خشونت و نسل کشی علیه اقلیت مسلمانان در میانمار در حالی است که بار دیگر خشونت ها و فرار غیرنظامیان از میانمار شدت گرفته است.

ساکنان محلی در استان آچه اندونزی روز جمعه 26 آبان، خبر دادند که نزدیک به ۲۵۰ پناهجوی روهینگیایی که روی یک قایق چوبی به صورت کاملا فشرده نشسته بودند، از غرب اندونزی دور شده و به دریا بازگردانده شدند.

این گروه از اقلیت‌های روهینگیایی که تحت تعقیب و سرکوب دولت میانمار هستند، دو روز پیش به سواحل استان آچه در اندونزی رسیدند؛ اما مردم محلی به آن‌ها گفتند که نباید از قایق خود پیاده شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا