اخبارافغانستانجهان

سازمان ملل: اخراج اجباری مهاجران، بحران بشری را در افغانستان عمیق‌تر می‌کند

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در گزارشی گفته که اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان در آستانه زمستان، بحران بشری را در افغانستان عمیق‌تر می‌کند.

بر اساس گزارش ها، از زمان تمام شدن مهلت اخراج مهاجران تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار مهاجر افغانستانی از پاکستان اخراج شده ‌اند و تعداد افرادی که همه روزه اخراج می‌شوند و به کمک نیاز دارند در حال افزایش است.

در همین حال؛ موسسۀ حمایت از کودکان (سیف دَ چلدرن) می گوید که هزاران مهاجر افغانستانى که در هفته های اخیر از پاکستان بازگشته اند، با بیماری های جدی از جمله اسهال( برون روى) رو به رو هستند که به سرعت در حال تشدید است.

این موسسه در تازه ترین گزارش خود گفته که در ماه گذشته بیش از ۳۰۰۰ مورد عفونت حاد تنفسی و ۱۲۰۰ مورد اسهال در میان کودکان در مراکز بهداشتی این سازمان گزارش شده است.

موسسۀ حمایت از کودکان گفته است که هشتاد درصد افرادی که به افغانستان باز می گردند زنان و کودکان هستند و تقریباً از هر چهار مراجعه کننده، یک کودک زیر پنج سال و بیش از ۶۰ درصد از مراجعه کنندگان، کودکان زیر ۱۷ سال و پایین تر هستند.

همزمان؛ سازمان جهانی بهداشت هم از خطر شیوع بیماری‌ها، انتقال ویروس کووید ١٩ و فلج کودکان در جریان روند بازگشت مهاجران به افغانستان، ابراز نگرانی کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا