اخبارجهان

مشهورترین سفر با انگیزه ی دینی در جهان ، عنوان سفرنامه ی یک روزنامه انگلیسی به کربلا و نجف در ایام عاشورا

یک روزنامه نگار انگلیسی ضمن انتشار سفرنامه ی خود ، به توصیف ماجرای عزیمت خود به نجف و کربلا پرداخته ، و از این سفر ، تحت عنوان  (مشهورترین سفر با انگیزه ی دینی در جهان) یاد کرده است.

روزنامه مشهور نیویورک تایمز در سرمقاله ای که منتشر کرده ، جزئیات سفر «آتش تاسیر» نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی به تعدادی از کشورهایی که شاهد رویدادهای عظیم مذهبی از جمله عراق هستند را بازگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، این روزنامه در مقاله خود که مفاد آن توسط مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا ترجمه شده ، آورده است: «هجده ماه پیش، نویسنده ی مقیم نیویورک، آتیش تاسیر، برنامه ریزی برای نگارش یک کتاب را آغاز کرد.

در ادامه این یادداشت آمده : سفر طولانی این روزنامه نگار ، با هدف نوشتن آنچه او به عنوان یک (داستان متمایز) توصیف می کند ، انجام شده است.

در این مطلب تاکید شده که این سفر شامل سه بخش بوده و تلاش گردیده تا در این یادداشت ،  سفرهای مذهبی در بولیوی، مغولستان و عراق ، مورد بررسی قرار گیرد.

این مقاله می افزاید که این سفر ، که او آن را تحت عنوان (مشهورترین سفر با انگیزه ی دینی در جهان ) توصیف کرده، توسط خود نویسنده در اولین کتابش با عنوان (یک غریبه در تاریخ) مستند شده است.

در ادامه این یادداشت ، وی خاطرنشان کرده که او پیش از سفر ، ده ها کتاب ، درباره کشورهای هدف سفرش ، در رابطه با چگونگی کسب اطلاعات در مورد  هر رویداد مذهبی در این کشورها خوانده است.

این روزنامه که مقر آن در شهر نیویورک است، نوشت: از جمله توقف هایی که (آتيش تاسير) در این سفر داشت، شهرهای مقدس کربلا و نجف اشرف ، در ایام عزاداری سالانه به مناسبت عاشورای امام حسین علیه السلام بود.

در ادامه این یادداشت او اشاره می کند که از سخت ترین چیزهایی که نویسنده در سفر خود که بیش از ۴۰ هزار مایل از این سو ، به آن سو امتداد داشت، مشاهده ی دمای بیش از (۴۶) درجه سانتیگراد در عراق بوده است.

نویسنده مقاله به نقل از «تاسیر» تأیید می کند که علی رغم گرمای سوزان در عراق، و اوج دشواری برگزاری این مراسم مذهبی ، اما نکته جالب توجه ، برپایی پرشور این مراسم در این کشور ، دقیقا همان چیزی است که وی آن را (فوران دینی) توصیف می کند ، که با وجود خستگی ، به نوعی احساس شادمانی ، برای او در پایان خوشحال سفرش به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا