اخبارجهانجهان اسلام

تداوم فشار بر مسلمانان چین ، این بار شناسایی دانشجویان روزه دار با استفاده از ابزار تکنولوژی

بر اساس گزارش های دریافتی ، پکن از هایک ویژن خواسته است تا دانش آموزان روزه دار در استان سین کیانگ که استانی با اکثریت مسلمان است ، را شناسایی کند.

هایک ویژن یکی از تولیدکنندگان و برندهای سیستم‌های تصاویر مداربسته در حوزه سیستم‌های امنیتی است.

این شرکت در سال ۲۰۰۱ در هانگژو چین تأسیس، و به سرعت تبدیل به یکی از پیشتازان صنعت نظارت تصویری جهان گردید.

بر اساس گزارش های دریافتی پکن از هایک ویژن خواسته است تا دانش آموزان روزه دار در استان سین کیانگ که استانی با اکثریت مسلمان است است را شناسایی کند

برنامه مدیریت دانشگاه ها در چین همچنین فعالیت کتابخانه ها، تعطیلات و موارد دیگر را در رابطه با مسلمانان ، ردیابی می کند.

گروه تحقیقاتی IPVM مستقر در ایالات متحده آمریکا، شرکت تجهیزات نظارت تصویری چینی هایک ویژن را متهم کرده است که با قراردادی برای توسعه فناوری ، دانش آموزان مسلمانی را که در ماه رمضان روزه می گیرند، بر اساس سوابق حضور آنان در غذاخوری ها ، شناسایی کند.

هایک ویژن که از صفحه لینکدین خود برای تایید برنده شدن در مناقصه برای این پروژه استفاده کرده، اما انکار کرد که محصولاتش بتوانند جریان های ویدئویی را برای شناسایی اقلیت های قومی تجزیه و تحلیل کنند.

این شرکت ادعا کرد که این پروژه هرگز در برنامه ی توسعه و استقرار ویژگی های ارجاع شده به شرکت ، وجود ندارد.

هایک ویژن افزود که در حال تلاش برای ارائه توضیحات در مورد این موضوع است اما به این نکته اشاره نکرد که به چه کسی این توضیحات را ارائه خواهد داد.

این در حالی است که طبق اعلامیه دولت چین، سازنده تجهیزات نظارتی چینی موظف بوده که بدون استثنا شرایط مناقصه را برآورده کند.

قرارداد ۹ میلیون دلاری در این زمینه ، مستلزم ساخت فاز اول سیستم “پردیس هوشمند” برای دانشگاه مین ژیانگ در استان فوجیان بوده است ، و این دانشگاه ، از قطعی شدن قرارداد مذکور در دسامبر ۲۰۲۲ خبر داد.

به گفته IPVM، در مناقصه ۶۰۰ صفحه ای، یک طرح کلی با نام تحلیل دانشجویان اقلیت قومی وجود دارد که برای حمایت از تصمیم گیری مدیران در نظر گرفته شده و شامل ویژگی خاصی که دانشجویان مشکوک به روزه داری را در وضعیت هشدار قرار می دهد.

طبق این مناقصه، پروژه پردیس هوشمند دانشگاه مین جیانگ، علاوه بر تلاش برای دانستن اینکه آیا دانشجویی روزه می‌گیرد یا خیر، اطلاعات گسترده‌ای در مورد عادات و زندگی روزمره افراد را ردیابی کرده و به مدیریت دانشگاه ارائه می‌دهد.

این پروژه شامل جزئیاتی در مورد امانت گرفتن کتاب، مقصد تعطیلات، استفاده از گذرنامه، فعالیت های باشگاه دانشجویی، اطلاعات مربوط به اعضای خانواده و محل درخواست افراد برای عضویت در حزب کمونیست چین است.

اگر چه ممکن است دانستن این که دانشجویی روزه‌دار است یا خیر ، ممکن است دلیل متفاوتی داشته باشد، اما سرکوب مسلمانان توسط پکن این گمان را تقویت می‌کند که چین می‌خواهد دانشجویان مسلمان را در ماه رمضان که طی آن مؤمنان از خوردن و آشامیدن از طلوع صبح تا غروب آفتاب پرهیز می‌کنند ، شناسایی کند.

چین به صورت غیرقابل انکاری متهم به ارتکاب نقض حقوق بشر علیه اقلیت مسلمان خود از جمله حبس و کار اجباری است.

برخی از کارمندان دولت از روزه گرفتن منع شده اند ، کارمندان دولت، دانش‌آموزان و معلمان استان سین‌کیانگ با اکثریت مسلمان نیز دستورات مشابهی دریافت کرده‌اند.

در ماه جولای گذشته، هایک‌ویژن فناوری‌هایی را در اختیار دولت چین قرار داد که می‌توانست اعضای جمعیت مسلمان اویغور را تحت یک قرارداد ۶ میلیون دلاری شناسایی کند.

هایک ویژن این گزارش را تکذیب کرد و ادعا کرد که قابلیت شناسایی از سال ۲۰۱۸ در دسترس نبوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا