آفریقااخبارجهان

هشدار سازمان ملل، گزارش های وحشتناک از سودان ، خشونتی که به “شر مطلق” تبدیل خواهد شد

پس از شش ماه ، از آغاز درگیری های خونین بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع ، سازمان ملل ، روز جمعه هشدار داد که خشونت در این کشور به “شر مطلق” تبدیل شده است.

این سازمان هم چنین تصریح کرد که «گزارش‌های وحشتناک» درباره انواع خشونت و نقض فاحش حقوق بشر دریافت می‌کند ، و درباره «عواقب فاجعه‌بار» آن نسبت به غیرنظامیان به دلیل درگیری بین ارتش و نیروهای واکنش سریع در شهر الفاشر، پایتخت دارفور شمالی هشدار داد.

کلمنتین نکوتا سلامی، بلندپایه ترین مقام امدادرسانی سازمان ملل در سودان، به خبرنگاران گفت: «ما همچنان گزارش های پی در پی و وحشتناکی از خشونت جنسی و جنسیتی، ناپدید شدن اجباری، بازداشت خودسرانه، و نقض فاحش حقوق بشر و کودکان دریافت می کنیم.

معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سودان و هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سودان در ادامه گفت : “آنچه که در حال وقوع است ، در آستانه تبدیل شدن به شر مطلق است و حفاظت از غیرنظامیان همچنان به یک نگرانی اصلی تبدیل شده است.”

هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سودان هم چنین افزود که حدود ۲۵ میلیون نفر یا بیش از نیمی از جمعیت ، به کمک های بشردوستانه و حفاظت نیاز دارند و بیش از شش میلیون نفر خانه های خود را ترک کرده و در سودان یا کشورهای همسایه آواره شده اند.

سازمان ملل روز پنجشنبه زنگ خطر را در مورد افزایش هجوم مردمی که بر اثر جنگ به سودان جنوبی فرار می کنند را به صدا درآورد.

گفتنی است که از  ۱۵ آوریل ، درگیری های خونین بین ارتش سودان به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان از یک سو و نیروهای واکنش سریع شبه نظامی به رهبری ژنرال  محمد حمدان داگالو مشهور به «حمدی» از سوی دیگر آغاز شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا