اخبارجهانجهان اسلام

تعویق محاکمه ی متهمان شهادت شیخ حسن شحاته واعظ شیعی مصر

دایره دوم جناییِ مبارزه با تروریسم در مجتمع دادگاه های بدر در قاهره، پایتخت مصر، تصمیم گرفت محاکمه ی متهمان قتل روحانی مستبصر شیعه ، شیخ حسن شحاته را که در سال ۲۰۱۳ به دلیل عقاید شیعی اش به شهادت رسید، به تعویق بیندازد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، روزنامه قاهره به تفصیل طی گزارش نوشت که «دادگاه تصمیم گرفت روند محاکمه یکی از متهمان شهادت روحانی شیعه حسن شحاته، معروف به (فتنه ی شیعه) را به تعویق انداخته و در دادگاه دیگری در ۱۴ دسامبر آینده ، مورد رسیدگی قرار دهد.

این روزنامه تصریح کرد: دادستان ، متهمان این پرونده را ، به دلیل اجتماع و تبانی به قصد قتل عمد و قتل عمدی حسن محمد شحاته یکی از رهبران شیعه در مصر و ۳ پسر و پیروان او ، مجرم دانسته است.

دادگاه اذعان کرد که عاملان با حمل چاقو، چوب و کوکتل مولوتف به محل اقامت قربانیان رفته و آنها را مجبور به ترک محل کرده و سپس آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و با چاقو به آنان حمله کرده اند.

واعظ و روحانی شیعه ، شیخ حسن احمد شحاته ، متولد سال ۱۹۴۶ ، در شهر هربیط از توابع ابوکبیر در استان الشرقیه ، به عشق و علاقه به اهل بیت علیهم السلام مشهور بود.

مجالس عزادارای این عالم شیعی برای امام حسین علیه السلام و مناظره های علمی او با وهابیت و سلفی ها ، و نیز مواضع دفاعی او در مورد حضور شیعیان در مصر تا زمان شهادت وی ، تداوم داشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا