اخبارافغانستانجهان

تاکید مجدد سازمان ملل بر توقف اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان

در حالی که روند اخراج اجباری مهاجران غیرقانونی افغانستانی از پاکستان به شدت ادامه دارد، سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری بار دیگر خواستار توقف این روند شده اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفته اخراج هزاران پناهجو که از ترس جان شان فرار کرده بودند، با برگشت به افغانستان، زندگی شان با تهدید مواجه شوند.

سازمان عفو بین‌الملل هم با نشر اعلامیه‌‌ای، از پاکستان خواسته است که تداوم بازداشت، اخراج و آزار و اذیت مهاجران و پناهجویان افغانستانی را به ‌صورت فوری متوقف کند.

این نهاد گفته اگر دولت پاکستان فوراً اخراج‌ها را متوقف نکند، هزاران افغان در معرض خطر، به‌ویژه زنان و دختران را از دسترسی به امنیت، آموزش و معیشت محروم خواهد کرد.

همزمان با این موضوع؛ وزیر اطلاعات بلوچستان پاکستان هشدار داده که به زودی روند اخراج پناهجویان افغانستانی هم آغاز خواهد شد.

وی در مورد زمان دقیق آن چیزی نگفته اما افزوده که سلسله اخراج پناهجویان در روزهای آینده سرعت بیشتر خواهد گرفت.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) در گزارشی گفته است که از آغاز ماه نومبر تاکنون هر روز بین ۲۰ تا ۲۱ هزار پناهجوی افغان که ۶۰ در صد آنها کودکان هستند، از طریق مرز سپین بولدک و تورخم به افغانستان باز می‌گردند.

دو روز قبل، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده بود که هزاران پناهجوی برگشته از پاکستان، با کمبود سرپناه، غذا و آب آشامیدنی مواجه هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا