اخبارجهانجهان اسلامعراق

دیدار مدير شبكه الزهراء در عراق با فعالان فرهنگی و رسانه ای مناطق ترک نشين اين كشور

مهندس محمد زینال اغلو «مدير شبكه الزهراء سلام الله علیها ، در کشور عراق» با فعالان فرهنگی و رسانه ای مناطق ترک نشين  شمال كشور عراق دیدار کرد.

مدير شبكه الزهراء سلام الله علیها و تیم همراه از جمله آقای محمدرضا جبار زاده، طی سفر خود با برخی از علما، مداحان، شعرا، فعالان سياسى و اجتماعی، فعالان رسانه و اعضای هیئات مذهبی و موسسه های شیعی دیدار کردند.

اين مجموعه رسانه ای ، همچنين از مناطق باستانى و مذهبی شیعيان كه توسط د۱عش تخريب شده بود بازدید کردند.

زينال اغلو  طی این سفر با حجت الاسلام والمسلمين سید حسین ارسلان «نماینده و معتمد آیت الله العظمی سیستانی در تلعفر» نیز ديدار و گفتگو داشت.

دیدار با نیازی معمار اوغلو «نامزد انتخابات مجلس محافظات ، عضو سابق پارلمان عراق _ سیاسی مستقل» در شهر طوزخورماتور، و شیخ عبدالجبار «مدیر مسئول موسسه النوار» در شهر بغداد ، از دیگر برنامه های سفر وی بود.

 وی همچنین از سنديكاى شعرای ترکمان ایلی در بغداد، نيز بازديد نمود.

علاوه بر آن ، طى اين سفر مهندس محمد زينال اغلو با شیخ محمد امین «عضو ارشد حشد الشعبی تلعفر»، به بحث و تبادل نظر پرداخت.

لازم به ذکر است که در ضيافت شامى كه به افتخار نمايندگان شبكه الزهرا عليها السلام تدارک ديده شده بود ، در رابطه با آينده شيعیان در تلعفر و ارسال نداى مظلوميت آنان به ترک زبان های دنیا ، همفکری های لازم به عمل آمد.

در ادامه این سفر ، مدير شبكه الزهراء سلام الله علیها ، با حضور در دفتر کار مهندس احمد نائف مدیر «موسسه الاحرار تلعفر» ضمن ديدار و گفتگو با وی ،  جهت تهيه برنامه و همكارى هاى آینده به توافقاتى دست یافتند.

 گفتنی است در ادامه ی این سفر ، انجمن قرآن در تعلفر، شعرا و مداحان و عموم مردم در شهر های بغداد، صلاح الدین، طوزخورماتور و تلعفر پذيراى مهندس محمد زینال اغلو و هیات همراه بودند.

مدير شبكه الزهراء سلام الله علیها ، در دیدار با اعضای این مجموعه ها ، اقدامات و برنامه هايى كه براى مردم مظلوم اين مناطق مظلوم صورت گرفته و يا در آينده ی نزدیک در حال انجام است ، براى آنان تشریح نمودند.

مهندس محمد زینال اغلو ، طی این سفر، به معرفی تلویزیونهای مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام نیز پرداخت.

طی گفتگوها  و توافقات انجام شده در این سفر، مقرر گردید تا مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام و شبكه جهانی الزهرا علیها السلام ، با اهتمام و تلاش همه جانبه ، نسبت به پوشش برنامه های مذهبی مردم ترک زبان عراق تلاش نموده و به عنوان پل ارتباطی آنان با مردم ترک زبان دنیا ، انتقال دهنده ی پیام ها و صدای آنان باشند.

لازم به ذکر است که شبکه جهانی الزهرا علیها السلام، پنجمین شبکه مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام است که به زبان ترکی فعالیت می کند

طی گفتگوها و توافقات انجام شده در این سفر، مقرر گردید تا مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام و شبكه جهانی الزهرا علیها السلام ، با اهتمام و تلاش همه جانبه ، نسبت به پوشش برنامه های مذهبی مردم ترک زبان عراق تلاش نموده و به عنوان پل ارتباطی آنان با مردم ترک زبان دنیا ، انتقال دهنده ی پیام ها و صدای آنان باشند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا