اخبارافغانستانجهان

هشدار دو نهاد سازمان ملل از وخیم‌ شدن ناامنی غذایی در افغانستان

برنامه جهانی غذا و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد از وخیم ‌تر شدن ناامنی غذایی در افغانستان هشدار داده ‌اند.

در گزارش مشترک این نهادها افغانستان در میان هشت کشوری قرار گرفته است که با ناامنی غذای روبه‌رو هستند. یافته‌های این دو نهاد نشان می‌دهند که کاهش و قطع کمک‌های بشردوستانه در شماری از کشورها به ویژه افغانستان سبب ناامنی شدید غذایی خواهد شد.

پس از افغانستان، کنگو، اتیوپی، هاییتی، پاکستان، سومالی، سوریه و یمن کشورهای هستند که جمعیت آنان با بحران شدید ناامنی غذایی روبه‌رو هستند و پیش بینی می‌شود که در ماه‌های آینده شرایط زندگی آنان بدتر شود.

همزمان با این، اداره هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد ” اوچا” در گزارشی گفته که برای رسیدگی به ۱۱۴ هزار تن که در نتیجه زمین‌لرزه‌های اخیر در هرات آسیب دیده اند، به ۹۳.۶ میلیون دلار نیاز است.

این نهاد افزوده که تنها ۲۶ درصد از مجموع این مقدار پول دریافت شده است. پیش از این نماینده و رییس برنامه جهانی غذا برای افغانستان گفته بود که در حال حاضر ۱۵ میلیون تن در این کشور در تقلا برای پیدا کردن غذا هستند.

این دو نهاد وابسته به سازمان ملل در حالی از نا امنی و افزایش فقر در افغانستان هشدار می‌دهند که با فرا رسیدن فصل سرد زمستان، نگرانی ها از تشدید بحران های انسانی در این کشور افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا