اخبارپاکستانجهان

افزایش خشونت‌ها و حملات علیه ارتش پاکستان

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌ اند که تحریک جهاد پاکستان به پایگاه هوایی آموزشی ارتش در ایالت پنجاب حمله کرده است.

این حمله در ساعات نخست روز شنبه، 13 آبان، به پایگاه هوایی آموزشی نیروهای پاکستان در منطقه میان‌والِی ایالت پنجاب رخ داده و گفته می‌شود چندین هواپیمای ارتش نیز تخریب شده است.

سخنگوی تحریک جهاد پاکستان در یک بیانیه‌ای مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است. حمله به پایگاه هوایی ارتش پاکستان، سومین حمله به نظامیان این کشور در شبانه‌ روز گذشته است.

یک کاروان نیروهای پلیس پاکستان در شهرستان دیره اسماعیل خان در ایالت خیبرپختون‌خوا‌، روز جمعه، هدف انفجار مین قرار گرفت که به کشته شدن شش نیروی پلیس و زخمی شدن ۲۱ تن دیگر منجر شد.

گروهی از مهاجمان مسلح هم، عصر روز جمعه، در مسیر کاروان نیروهای ارتش پاکستان در شهرستان گوادر در بلوچستان کمین کردند که در اثر تیراندازی، 14 نیروی ارتش کشته شدند.

ارتش پاکستان گفته که برای یافتن سرنخ از عاملان این رویداد، عملیات تصفیه یی را آغاز کرده است. یک انفجار دیگر هم روز جمعه در منطقه کلُاچی در شمال غرب پاکستان رخ داد که به گفته پلیس در آن یک نظامی کشته شد.

در جریان امسال، نا امنی ها در ایالت‌های خیبرپختونخوا و بلوچستان پاکستان افزایش یافته که از غیرنظامیان و نیروهای امنیتی این کشور قربانی گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا