اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

حضور تعدادی از زائران عراقی در نشست علمی آیت الله العظمی شیرازی

جمعی از زائران عراقی روز جمعه هجدهم ربیع الثانی سال ۱۴۴۵ در نشست علمی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی شرکت نمودند.

زائران عراقی شرکت کننده در این نشست که به منظور زیارت مرقد مطهر امام رضا علیه السلام ، و مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ، به ایران سفر کرده اند ، طی مدت اقامت در شهر مقدس قم ، به منظور دیدار با مرجعیت شیعه ، آیت الله العظمی شیرازی در نشست علمی ایشان شرکت کردند.

زائران یاد شده ، سلام و تحیت های مخصوص سایر مومنان عراقی را به محضر مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی رساندند و متقابلا ، معظم له هم سلام و تحیت های گرم خود را به آنان ابلاغ فرمودند .

آیت الله العظمی شیرازی در این نشست علمی ، خطاب به زائران عراقی فرمودند : هر کدام از شما دوست دارد که دعای امام رضا علیه السلام شامل حال او شود ، به این فرمایش امام رضا علیه السلام عمل کند.

معظم له در ادامه فرمودند : در روایت آمده که از امام رضا از خدا طلب نمودند ، و فرمودند : خدا رحمت کند کسی را که زنده بدارد امر ما را ، از حضرت پرسیدند : زنده نگاه داشتن امر شما به چه معناست ، امام با دو کلمه پاسخ فرمودند : یعنی علوم ما اهل بیت را یاد بگیرد ، و هم چنین آن ها را به مردم بیاموزد.

ایشان به زائران عراقی توصیه فرمودند : ان شاء الله وقتی به مشهد مشرف شدید ، در حرم امام رضا ، با امام رضا عهد و پیمان بندید ، که به این توصیه ی ایشان عمل کنید ، تا ان شاء الله مشمول دعای امام رضا قرار بگیرید.

آیت الله العظمی شیرازی با تاکید بر اینکه در راه عمل به این فرمایش امام رضا ، تا هر مقدار که می توانید تلاش کنید ، فرمودند : یعنی برای گسترش تعالیم اهل بیت علیهم السلام ، به عشیره ، دانش آموزان مدارس ، دانشجویان ، و در هرم کان دیگری تلاش کنید ، و به هر مقداری که می توانید علوم اهل بیت علیهم السلام را بیاموزید و علاوه بر آن ، به دیگران آموزش دهید.

معظم له در ادامه فرمودند : علوم اهل بیت ، یعنی احکام شرعی ، اخلاق اهل بیت ، تاریخ اهل بیت ، لذا تا جایی که می توانید کتاب های مربوطه را مطالعه کنید ، یا اگر برای شما ممکن است ، آن ها را نزد افراد آشنا به علوم اسلامی به صورت درس فرا بگیرید ، و با یکدیگر در باره آن ها گفتگو و مباحثه کنید ، مثلا یک نفر از شما ، کتاب روایات اهل بیت علیهم السلام را بخواند و دیگران بشنوند.

ایشان در پایان توصیه فرمودند : این مسائل را به هر کسی که آن ها را نمی داند ، بگویید ، تا ان شاء الله زیارت های شمامورد قبول گرفته و ان شاء الله امام رضا و خواهر کریمه ایشان ، حضرت معصومه برای شما دعا کنند ، و من هم برای موفقیت همگی شما دعا می کنم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا