اخبارافغانستانپاکستانجهان

پایان مهلت اخراج مهاجران؛ پاکستان می‌گوید پس از ۲۴ ساعت علیه مهاجرانی که نرفتند، اقدام می‌کند

هم‌زمان با فرا رسیدن اول نوامبر و پایان ضرب‌الاجل حکومت پاکستان برای اخراج مهاجران «غیرقانونی»، وزارت کشور پاکستان گفته که ۲۴ ساعت پس از مهلت تعین‌شده، علیه مهاجرانی که از بازگشت به کشورشان خودداری کردند، «به طور جدی» اقدام خواهد کرد.

مقام‌های ایالتی پاکستان گفته ‌اند که مهاجرانی که در اول نوامبر نیز خود را به مرزها می‌رسانند و می‌خواهند خارج شوند، مانعی سر راه ‌شان نخواهد بود.

اما به گفته‌ها آنها، کسانی که نتوانسته‌ اند به مرزها برسند، بازداشت و به مراکز نگهداری منتقل خواهند شد. وزارت بهداشت پاکستان نیز گفته که به مسئولان دستور داده که از زنان، کودکان و سالمندان در مراکز نگهداری مراقبت کنند.

همزمان؛ تاکید اسلام آباد بر عملی کردن تصمیم اش مبنی بر اخراج تمامی پناهجویان غیرقانونی، با واکنش نهادهای جهانی حقوق بشر مواجه شده است.

سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته از پاکستان خواست تا اخراج پناهجویان افغانستان را فورا لغو کند. این سازمان حقوق بشری از کشورهای جهان نیز خواست که در حمایت مالی از پاکستان و پناه‌ دادن به افغان‌هایی که از آزار و اذیت طالبان فرار می‌کنند، سهم بگیرند.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که اخراج پناهجویان افغانستانی، به صورت ویژه زنان و دختران را در معرض آزار و اذیت و سایر موارد نقض جدی حقوق بشر قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا