اخبارجهانجهان اسلام

تلاش مضاعف مسئولان و عوامل اجرایی برای تکمیل عملیات عمرانی صحن امام باقر در حرم مطهر امام کاظم و امام جواد

مسئولان حرم مطهر امام کاظم و امام جواد سلام الله علیهما در بغداد، پایتخت عراق روز چهارشنبه تایید کردند که تلاش مضاعفی برای تکمیل پروژه ساخت صحن مطهر امام باقر علیه السلام در مجاورت حرم مطهر در حال انجام است.

یکی از مسئولان حرم مطهر امام کاظم و امام جواد سلام الله علیهما به خبرگزاری اخبار شیعه گفت : عملیات ساخت و توسعه صحن مطهر امام باقر علیه السلام ، با گذشت سه سال از آغاز ساخت ، به مراحل پایانی خود رسیده است.

وی در ادامه افزود: عملیات ساخت این صحن مطهر ، با نظارت و پیگیری دقیق رئیس اداره اوقاف شیعیان دکتر حیدر الشمری و توسط کارکنان اداره امور مهندسی حرم مطهر اجرا شده است.

مسئول مذکور در حرم مطهر با اشاره به اینکه ، این صحن از دو طبقه و زیرزمین تشکیل شده ، و ظرفیت پذیرش هزاران زائر را دارد و در آن خدمات مهم و ویژه ای به زائران ارائه می شود ، اظهار داشت : این پروژه در ضلع شمالی حرم مطهر امام کاظم و امام جواد واقع شده ، و پس از برداشته شدن بناهای قدیمی ، در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع ساخته شده است ،

وی در ادامه تاکید کرد : سقف این مجموعه ، بتنی و مرتفع ساخته شده ، و خاک آن به طور کامل بازسازی شده تا امکان ساخت این صحن جدید به بهترین و زیباترین شکل ممکن فراهم شود.

مسئول یاد شده در حرم مطهر هم چنین گفت : این پروژه بزرگ ، دستاورد مهمی است که در این شرایط خاص در حال تکمیل است، چرا که بقاع متبرکه شاهد حضور سیل آسا و بی‌سابقه زائران شیعه از کشورهای مختلف جهان و همچنین گردشگران خارجی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا