اخبارافغانستانجهان

گزارش تازه یوناما در باره کشتار و ظلم علیه شیعیان هزاره در ارزگان خاص

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) گزارش تازه از کشتار و تداوم ظلم و فشار علیه شیعیان هزاره در ارزگان خاص افغانستان را نشر کرد.

یوناما روز دوشنبه 1 آبان، با نشر این گزارش تحت عنوان «معلومات تازه پیرامون وضعیت حقوق بشر در افغانستان» وضعیت حقوق بشری این کشور را بررسی کرده است.
در گزارش این نهاد به وضعیت شهرستان ارزگان خاص در استان ارزگان پرداخته شده است. طبق گزارش، در ماه‌های ژوئیه و اگوست سال جاری میلادی، گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن شیعیان و هزاره‌ها و تخریب اموال و محصولات زراعتی متعلق به کشاورزان هزاره در ارزگان خاص استان ارزگان نشر شده است.
به گفته این نهاد، از ژوئیه تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳، تخطی‌هایی مانند کشته شدن حداقل شش هزاره، پنج رویداد تخریب اموال از جمله وسایل نقلیه، خانه‌ها و محصولات زراعتی متعلق به هزاره‌ها و دست‌کم دو رویداد ضرب و شتم ساکنان هزاره در شهرستان ارزگان خاص از سوی افراد ناشناس ثبت شده است.

در گزارش تصریح شده است که به تاریخ ۲۵ و ۲۶ ژوئیه در کابل، طالبان با عزاداران شیعه به ‌دلیل عدم پایبندی آنان به محدودیت‌های امنیتی اعلام شده قبلی از سوی این گروه، بدرفتاری کردند.
یوناما خاطرنشان کرده است که در ۲۸ ژوئیه سال جاری میلادی در شهر غزنی، نیروهای طالبان بر جمعیت عزاداران شیعه تیراندازی کردند که در نتیجه آن چهار نفر از جمله یک کودک و یک زن کشته و شش تن دیگر نیز زخمی شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا