اخبارجهانجهان اسلام

گرامیداشت شهادت امامزاده سید ابراهیم در شهر مقدس کوفه

با حضور جمعی از علمای برجسته حوزه های علمیه و مدیریت عتبات عالیات ، و موکب‌های حسینی ، هم چنین مشارکت خیلِ عظیمِ محبان اهل بیت علیهم السلام ، شهادت جانسوز امامزاده سید ابراهیم الغمر نوه امام حسن و امام حسین سلام الله علیهما ، در حرم شریف آن حضرت ، در شهر مقدس کوفه گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، مدیریت حرم مطهر آن حضرت اعلام کرد: جمعیت زیادی از عاشقان و ارادتمندان به خاندان اهل بیت طاهرین علیهم السلام ، برای بزرگداشت شهادت ایشان که مصادف با پایان ماه ربیع الاول است ، در حرم مطهر حضرت سید ابراهیم الغمر علیه السلام گرد هم آمدند.

بر اساس اعلام مدیریت حرم مطهر ، برنامه های این بزرگداشت ، شامل برنامه هایی هم چون سخنرانی های مذهبی بود که طی آن ، زندگینامه ی نورانی و نقش تبلیغی و مبارزاتی آن بزرگوار همراه با گروهی از نخبگان علوی که در مقابل ظلم و ستم و خونریزی دوران حکومت بنی امیه ستمگر ، و بی عدالتی هایی که نسبت به ایشان روا شد ، ایستادند ، مورد اشاره قرار گرفت.

لازم به ذکر است که حضرت سید ابراهیم الغمر فرزند حسن مثنی فرزند امام حسن مجتبی و مادرش که عالمه ای جلیله بوده ، فاطمه دختر امام حسین علیه السلام می باشد. وی که خود نیز از نوادگان جلیل القدر امامام معصوم و عالمی پرهیزکار بود ، در سال 97 هجری قمری به دست ستمگران بنی امیه به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا