اخبارافغانستانجهان

در خواست کمک‌های جهانی برای زلزله زدگان غرب افغانستان

همزمان با افزایش تلفات و خسارت‌های ناشی از زمین‌لرزه های پی‌درپی و مرگبار در غرب افغانستان، سازمان جهانی غذا وابسته به سازمان ملل، خواستار کمک‌های بشردوستانه‌ی جامعه‌ی جهانی به افغانستان شده است.

مسئول روابط عمومی برنامه جهانی غذا در گفت‌وگو با رسانه‌ها، زمین‌لرزه هرات را «فاجعه بالای فاجعه» در افغانستان خوانده است.

وی در مورد زمین‌لرزه‌ی هرات گفته که این حادثه‌ی طبیعی، در کنار تلفات جانی، زیرساخت های مهم از جمله مراکز بهداشتی در این منطقه را از بین برده است.

وی همچنان خاطرنشان کرد که برنامه‌ی جهانی غذا باهدف جلوگیری کودکان از سوءتغذیه در افغانستان، برنامه‌هایی در دست اجرا دارد.

این در حالی است که پیشتر سازمان ملل اعلام کرد که نبود بودجه‌ی کافی، روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در هرات را دشوار کرده است.

همزمان با این؛ منابع محلی در استان هرات می‌گویند که در پی زمین‌لرزه‌های تازه چندین آبده‌های تاریخی در این استان آسیب دیده ‌اند. مسجد جامع بزرگ هرات، قلعه اختیارالدین (ارگ) و یکی از منار‌های این استان نیز، به ‌شکل جدی آسیب دیده ‌اند.

به گفته‌ی منابع، بخشی از دیوارهای قلعه‌ی اختیارالدین هرات فرو ریخته و بخش دیگرش ترک برداشته است.

زمین‌لرزه‌ی مرگبار روز شنبه 15 مهر و به دنبال آن سه زمین‌لرزه پی‌در پی روز چهارشنبه 19 مهر، علاوه بر کشته و زخمی شدن بیش از چهار هزار تن، باعث خسارت‌های هنگفت مالی برای ساکنان چندین شهرستان هرات در غرب افغانستان گردید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا