اخبارایرانجهان

رشد دو برابری تعداد سالمندان ایرانی

محمدحسن بندپی، نماینده مردم چالوس در مجلس و عضو کمیسون بهداشت و درمان در مجلس ایران در جلسه شورای ملی سالمندان که صبح امروز در وزارت کار برگزار شد، گفت: رشد سالمندی آسیا در دنیا بالاتر است و در ایران بالاتر از تمام کشورهای آسیا است.

وی افزود: پدیده سالمندی به یک دولت و جناح و زمان خاصی اختصاص ندارد و باید کسانی که در این حوزه فعال هستند در جلسات شورای ملی سالمندان حضور یابند.

او ادامه داد: متاسفانه وضعیت سالمندی بانوان ما خطرناک‌تر از میزان سالمندی مردان است و بر همین اساس ما در مجلس فراکسیون سلام سالمندی را ایجاد کرده ایم.

این نماینده مجلس افزود: وضعیت سالمندی در کشور ما نیازمند یک سیاست گذاری جدی برای تمام کشور است و امروز می بینیم هزینه های سلامت سالمندان بسیار توان دهنده است و چالش های بسیاری را برای ما به دنبال خواهد داشت و متأسفانه سازمان های بیمه گذاران پای کار حمایت از سالمندی و اجرای درست نظام ارجاع نیامدند.

وی با انتقاد از بی توجهی به وضعیت سالمندان گفت: آماری از سالمندان وجود دارد که اغلب آنها تنها زندگی می کنند و باید به پدیده های سالمندی در جلسات توجه جدی تری شود و باید استانداران پای کار بیایند و به فکر پیشگیری بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا