اخبارافغانستانجهان

واکنش‌ها به زمین‌لرزه مرگبار در غرب افغانستان

همزمان با افزایش تلفات و خسارات زمین‌لرزه مرگبار در غرب افغانستان، کارزاری  برای جمع‌آوری کمک از سوی فعالان و نهادهای رسانه‌ای آغاز شده است.

 برخی از کشورها نیز وعده‌ی کمک داده‌ اند. بر اساس گزارش‌ها، سازمان همکاری کشورهای اسلامی، یونیسف، سازمان ملل متحد، امریکا، اتحادیه اروپا، ایران، ژاپن، پاکستان با خانواده‌های قربانیان این رویداد، ابراز همدردی و اعلام همکاری کرده اند.

وزیر خارجه امریکا گفته که ایالات متحده «با دقت» تاثیرات زمین‌لرزه در شمال‌غرب افغانستان را زیر نظر دارد. براساس آخرین آمار رسمی، در این رویداد مرگبار، بیش از یک هزار و سیصدخانه نیز ویران شده ‌اند و آنهایی که جان سالم به در بردند همه دار و ندار شان را از دست داده ‌اند.

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه افزوده است که در مجموع، حدود 12 هزار نفر در چندین استان‌ هرات از زمین‌لرزه اخیر متأثر شده ‌اند. با گذشت دو روز  از وقوع زمین لرزه‌ها در هرات، مردم هنوز هم در حال بیرون کردن اجساد از زیر آوار هستند.

این در حالی است که تا نیمه‌های یک‌شنبه‌شب سه بار به‌ گونه خفیف هرات لرزیده است، شهروندان این استان به ‌دلیل نگرانی از پس لرزه‌های این زمین‌لرزه، خانه‌های شان را ترک کرده و به پارک‌ها و جاده‌ها برآمده اند. بر اساس آخرین آمارها، زمین‌لرزه نیرومند و پس لرزه‌های آن که روز شنبه 15 مهر، رخ داد، حدود 2600 تن جان باخته و هزاران نفر دیگر مجروح و آواره شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا