اخبارجهانجهان اسلامعراق

کاهن کنیسه ی بانوی دمشق، ویژه ی کاتولیک های رومی در سوریه ، مرقد مطهر امام حسین علیه السلام را زیارت کرد

پدر مکاریوس قلومی ، کاهن کنیسه ی بانوی دمشق ، ویژه ی کاتولیک های رومی در سوریه ، ضمن زیارت مرقد مطهر امام حسین علیه السلام ، زیبایی ، جاودانگیِ اعجاب برانگیز و قداست این مکان را تحسین نمود.

وی هم چنین گفت: دیدار از این مکان متبرک ، زیبایی و ایمان فرزندان امام حسین علیه السلام را به ما نشان می دهد ، و بیانگر این حقیقت است که خیر و نیکی هنوز از دنیا رخت برنبسته ، مادام که ایمان حسینی ، پابرجاست.

پدر مکاریوس قلومی در ادامه افزود : برای زیارت شهر مقدس کربلا و زیارت عتبات عالیات ، هیجان زده بودم ، و در این گشت و گذار ، از موزه حرم امام حسین علیه السلام بازدید کردم ، موزه ای زیبا که حاوی اشیاء بسیار کمیاب و شگفت انگیز است ، و نشان دهنده تاریخ این شهر باستانی است.

وی در رابطه چگونگی بازدید از موزه حرم مطهر امام حسین علیه السلام گفت : چیزهای عجیب و جدیدی را در این موزه مشاهده کردم و لازم است که بگویم که به دلیل آثار ارزشمندی که در این مکان قرار دارد ، این یک موزه ی فوق العاده است که تاریخ یک شهر خارق العاده را توضیح می دهد.

گفتنی است هیات همراه نیز پس از زیارت حرم مطهر ، از فضای معنوی حاکم بر این مکان مقدس ابراز شگفتی نموده و در بازدید از موزه حرم امام حسین علیه السلام ، ویژگی های خاص و منحصر به فرد اشیاء گرانبها و عتیقه ای که به دوره های زمانی گذشته بازمی گردند را تحسین نمودند.

این بازدیدها در قالب سفر هیات های مختلفی از مهمانان انجام می شود که در کنفرانس گفتگو و سازندگی انسان ، که با همت آستان مقدس حرم مطهر امام حسین علیه السلام در نجف اشرف برگزار شد ، شرکت نمودند.

این هیات ها شامل شخصیت های مذهبیِ اسلامی و مسیحی از کشورهای عربی و خارجی بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا