اخبارپاکستانجهان

وزیر کشور پاکستان: بیش از 50 درصد حملات انتحاری توسط افغانستانی ‌ها انجام شده و تمام اطلاعات را در اختیار طالبان گذاشتیم

به گزارش العربی الجدید، وزیر کشور پاکستان طی کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست کمیته عالی برنامه اقدام ملی که در اسلام آباد برگزار شد و فرماندهان نظامی نیز در آن شرکت داشتند، اظهار داشت: دولت پاکستان از پناهجویان افغانستانی که به شکل غیر قانونی در کشور زندگی می‌کنند، خواسته است پیش از اول نوامبر آینده یعنی قبل از شروع عملیات گسترده دولت علیه آنها، پاکستان را ترک کنند.

وزیر کشور پاکستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون این کشور شاهد ۲۴ عملیات انتحاری بوده که عاملان ۱۴ عملیات انتحاری افغانستانی بوده‌اند، تصریح کرد: نهادهای پاکستانی این اطلاعات را در اختیار دولت طالبان قرار داده‌اند. اولویت ما، پاکستان و مردم پاکستان است و ما بر سر امنیت کشور چانه‌زنی نخواهیم کرد.

شایان ذکر است، پاکستان افغانستانی‌ها را به مشارکت در خشونت‌هایی که این کشور شاهد آن است متهم می‌کند، همچنین طالبان افغانستان را متهم می‌کند که به طالبان پاکستانی اجازه فعالیت در خاک افغانستان و طرح حملات به اسلام آباد را می‌دهد، پاکستان تهدید کرده در صورتی که اقدامات کارساز نشود، در خاک افغانستان مداخله نظامی می‌کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا