اخبارجهانجهان اسلام

حمله هندوها به مسجد و مسلمانان با حضور پلیس

ده ها هندوی افراطی به یکی از مساجد در شهر گوپالگانج در ایالت بیهار هند با حمایت نیروهای پلیس این شهر در زمان برگزاری یک مراسم مذهبی حمله کردند.

انتشار فیلم ویدئویی از این اقدام در شبکه‌های اجتماعی جنجال برانگیز شد.

فیلم ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که تعدادی از هندوها به یک مراسم مذهبی در مسجد گوپالگانج در ایالت بیهار حمله کردند و به سمت مسجد و شرکت کنندگان این مراسم سنگ پرتاب کردند.

رسانه‌های هندی گزارش داد: تعدادی از هندوها با بلندگو شعارهای هندویی سردادند و رفتارهای تحریک آمیز برای حمله به مسجد و مسلمانان از آنها سر زد.

کاشف ارسلان، فعال هندی دراین باره گفت: نیروهای پلیس درحالی که از نزدیک مسجد عبور می کردند، شروع به سردادن شعارهایی کردند که به نظر می رسید از گروه هندوها هستند. اگرچه وظیفه آنها حفظ صلح است، اما شروع به سرو صدا کردند.

وی افزود: هندوهای شرکت کننده در این راهپیمایی هنگامی که حمایت پلیس را دیدند، به این مسجد حمله کردند. آنها از قبل می دانستند که پلیس درکنارشان است. پلیس در سکوت نظاره گر این صحنه بود.

از سوی دیگر، پلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سردادن شعارهای مذهبی توسط نیروهای پلیس ناشایست بوده و تحقیقات درباره این مسئله آغاز شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا