اخبارپاکستانجهان

تلفات غیرنظامیان در پاکستان در ماه سپتامبر دو برابر ماه قبل آن بوده است

بر اساس داده‌های موسسه مطالعات جنگ و امنیت پاکستان، تعداد تلفات غیرنظامیان در حملات جنگجویان در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه قبل، تقریباً دو برابر شده است.

طبق این گزارش، در حملات جنگجویان در ماه سپتامبر ۱۳۶ نفر از جمله ۸۴ غیرنظامی کشته شدند. در حملات ماه سپتامبر ۱۴۴ نفر هم که شامل نظامیان پاکستانی می‌شود، زخمی شده ‌اند. طبق داده‌های این موسسه هرچند تعداد حملات در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل آن ۳۴ درصد کاهش داشته، اما افزایش تلفات، این ماه را به بدترین ماه از مارس ۲۰۱۵ به این سو تبدیل کرده است. بیشتر این حملات در ایالت خیرپختونخوا متمرکز بوده است.

 این ایالت در ماه سپتامبر شاهد
۲۳ حمله بوده که به کشته شدن ۳۴ نفر و زخمی شدن ۷۳ نفر انجامیده است. در مناطق قبایلی نیز ۱۷ حمله ثبت شده که باعث کشته شدن ۱۹ نفر و زخمی شدن ۱۸ نفر دیگر شده است.

 در ایالت بلوچستان هم ۲۰ حمله ثبت شده که ۷۷ کشته و ۴۶ زخمی داشته است. موسسه مطالعات جنگ و امنیت پاکستان همچنین در گزارشی نوشته که تلفات نیروهای امنیتی این کشور در نبرد با شبه‌نظامیان به «بالاترین حد» خود در هشت سال اخیر رسیده است. در گزارش آمده است که کارشناسان افزایش حملات شبه‌نظامیان و تلفات نیروهای امنیتی در پاکستان را به روی کار آمدن طالبان در افغانستان نسبت می‌دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا