اخبارجهانجهان اسلام

 ۱۷ ربیع الاول آغاز دهه بزرگداشت ولادت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام در سراسر جهان

همزمان با میلاد با سعادت رسول خدا صلی الله علیه و آله، دهه بزرگداشت ولادت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام در سراسر جهان گرامی داشته می شود.

روز ۱۷ ربيع الاول بنابر اعتقاد شیعیان سالروز ولادت با سعادت نبي مكرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله است ، تولد آن حضرت در سال ۵۷۰ ميلادي ، هنگام طلوع فجر، روز جمعه، سنه ی عام‌الفیل بوده است ، (عام‌الفیل سالی است که ابرهه با لشکرش که بر فیل سوار بودند به قصد تخریب کعبه آمد، ولی همگی به امر خدا نابود شدند).

در کتب معتبر شیعه هم چون بحار الانوار ، امالی صدوق و حلیة الابرار آمده که در هنگام ولادت ،نوری از پیشانی آن حضرت و نیز بوی مشک از ایشان ساطع می گشت ، نوری در آن شب از سمت حجاز در تمام عالم منتشر گردید. در آن روز هر بتی که در هر جای عالم بود به رو افتاد و چهارده کنگره از ایوان کسری فرو ریخت ، دریاچه ساوه خشک و بدل به نمک زار شد ، در وادی ساوه که سالها بود کسی آب در آن ندیده بود آب جاری شد ، آتشکده فارس که هزار سال خاموش نشده بود، در شب ولادت آن حضرت خاموش گردید.

نام آن حضرت محمد و کنیه ایشان ابوالقاسم است ،نام پدر آن حضرت عبدالله و نام مادر آن حضرت آمنه بنت وهب بوده است.

حضرت‌ امام‌ جعفر صادق‌ عليه‌ السلام‌ رئيس‌ مذهب‌ « شيعه‌ » نیز در روز ۱۷ ربيع‌ الاول‌ سال‌ ۸۳ هجرى‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشودند.

پدر ایشان امام‌ محمد باقر علیه السلام و مادرش‌ان “ام‌ فروه‌” مى‌باشد ، كنيه‌ آن‌ حضرت‌ : “ابو عبدالله‌” و لقب ایشان “صادق‌” است‌ .

به مناسبت این روز مبارک و دهه بزرگداشت ولادت نبی اکرم صلی الله علیه  و امام صادق علیه السلام ، بسیاری از مساجد، حسینیه ها، مراکز، موسسه ها و دیگر پایگاه های دینی و مذهبی در شهرها و کشورهای مختلف جهان به برگزاری مراسم هاى مختلف جشن و شادى در این ایام می پردازند.مراکز مرتبط با دفتر مرجع عالقدر جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی، در شهرها و کشورهای مختلف جهان، با برگزاری با شکوه مراسم جشن و شادی، دهه بزرگداشت ولادت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام را گرامی می دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا