اخبارپاکستانجهان

افزایش حملات تروریستی در پاکستان؛ سنی های تندرو دو تن از شیعیان را به شهادت رساندند

بر اساس گزارش‌ها عناصر تروریستی در پاکستان بار دیگر دست به کشتار هدفمند فرقه ای زده و دو تن از شیعیان را به شهادت رساندند.

گفته شده این دو تن از شیعیان در منطقه گلشن حدید کراچی توسط تروریست های تکفیری به طرز فجیعی به شهادت رسیدند. 

براساس این گزارش، زوار حسین به همراه دوستش اختر حسین با شلیک گلوله 2 تروریست موتورسوار گروه سنی های تندرو سپاه صحابه به شهادت رسیدند.

پس از این اقدام تروریستی، هر دو مجروح بلافاصله به بیمارستان جناح منتقل شدند اما پزشکان جان باختن هر دو نفر را تایید کردند.

این رویداد در حالی است که به تازگی مرکز مستقل تحقیقات و مطالعات امنیتی مستقر در اسلام‌آباد اعلام کرده است که بیش از ۷۰۰ نظامی و غیرنظامی در 9 ماه نخست سال ۲۰۲۳ در پی حملات «تروریستی» در پاکستان کشته شده ‌اند.

این گزارش که روز شنبه، 8 مهر نشر شد، نشان می‌دهد که حملات تروریستی در سال جاری  میلادی نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۱۹ در صد افزایش یافته و دو ایالت هم‌مرز با افغانستان ۹۲ در صد مجموعه تلفات را متحمل شده‌ اند.

در گزارش آمده است که نیروهای امنیتی پاکستان  ۳۸۶ نیروی خود را که ۳۶ در صد تمام تلفات می‌شود، در نه ماه اول سال ۲۰۲۳ از دست داده که بالاترین رقم در هشت سال گذشته است.

مرکز مستقل تحقیقات و مطالعات امنیتی در گزارش خود افزوده که ۳۳ جنگ‌جوی شبه نظامی تحت امر ارتش پاکستان نیز در میان کشته شدگان شامل هستند.

این آمار در حالی نشر شده است که در تازه ترین مورد دیگر، دو انفجار روز جمعه، 7 مهر، در بلوچستان و خیبرپختونخوای پاکستان، جان حدود 60 تن را گرفت و بیش از 100 تن دیگر را زخمی کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا