آمریکااخبارجهان

سازمان ملل متحد: دریای مدیترانه به ‘قبرستان کودکان’ مبدل شده است

سازمان ملل متحد می‌گوید شمار کشته شدگان که در تابستان سال جاری میلادی می‌خواستند از طریق دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند، سه برابر افزایش یافته و این دریا به ”قبرستان کودکان” مبدل شده است.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) گفته است که دستکم ۹۹۰ نفر از افریقا بین ماه‌‌های ژوئن و اگوست جان‌های شان را از دست دادند و یا ناپدید شدند که می‌خواستند از طریق دریا ی مدیترانه خود را به اروپا برسانند. بر اساس این گزارش، سال گذشته در زمان مشابه ۳۳۴ نفر هنگام سفر از طریق دریای مدیترانه جان باختند. هماهنگ‌ کننده یونیسف در ایتالیا، گفته است که دستکم ۲۸۹ کودک هنگام این سفر پرخطر دریایی شامل جان باختگان می‌شود.

 وی افزوده شمار کودکان زیر سن قانونی به اروپا در ما‌ه‌های آینده ممکن است افزایش یابد،‌ زیرا شماری از آنان به دلیل جنگ‌، آفات طبیعی یا حتی تغییرات اقلیمی در کشور‌هایشان به اروپا سرازیر خواهند شد. بر اساس گزارش‌ها، بین ماه‌های ژانویه و سپتامبر سال جاری میلادی ۱۱ هزار و ۶۰۰ کودک خردسال بدون همراه توسط قایق‌های کوچک به ایتالیا رسیدند. این رقم در مقایسه با همین مدت زمان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، از اول ژانویه سال جاری تا ۲۴ سپتامبر، ۲۵۰۰ پناهجو یا در مسیر سفر به دریای مدیترانه جان باختند و یا ناپدید شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا