اخبارپاکستانجهان

تلفات دو انفجار در پاکستان به 60 کشته و بیش از 100 زخمی افزایش یافت

گزارش‌ها از پاکستان می‌رساند که شمار تلفات دو انفجار روزجمعه 7 مهر، در این کشور به 60 کشته و بیش از صد زخمی افزایش یافته است. نخستین انفجار، در نزدیک مسجد الفلاح در منطقه مَستُونگ بلوچستان بود که به گفته مسئولان بهداشتی پاکستان، 57 کشته و حدود صد زخمی از این رویداد به بیمارستان‌ها منتقل شده اند.

 مقام‌های امنیتی پاکستان گفته اند که انفجار ناشی از حمله یک مهاجم انتحاری بوده که خودش را در میان تجمع مردم منفجر کرده است.

دومین انفجار هم که ظهر جمعه 7 مهر در ایالت خیبرپختونخوا رخ داد، سه کشته و ۱۲ زخمی بر جای گذاشت. مقامات امنیتی ایالت خیبرپختونخوا گفته اند که همزمان دو مهاجم انتحاری، نخست ایستگاه پلیس و سپس یک مسجد را هدف قرار دادند. رسانه پاکستانی جیو نیوز به نقل از یک افسر پلیس در منطقه هانگو، نوشته است این انفجارها که حِین ادای نماز جمعه رخ دادند، ساختمان مسجد را تخریب کرده ‌اند و احتمالا چندین نفر زیر آوار مانده ‌اند. مسئولیت این حملات را تاکنون هیچ گروهی به عهده نگرفته است.

 منابع پاکستانی می‌گویند در دو سال اخیر و پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، حمله‌های مرگبار در شهرهای مختلف پاکستان از‌جمله بلوچستان، کویته، خیبرپختونخوا و برخی مناطق دیگر به شکل کم‌ سابقه‌ای افزایش یافته است. مسئولیت بیشتر این حمله‌ها را گروه تندرو سنی داعش، تحریک طالبان پاکستان و ارتش آزادی‌ بخش بلوچستان برعهده گرفته ‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا