اخبارافغانستانپاکستانجهان

پاکستان یک میلیون مهاجر افغانستانی را اخراج میکند

دولت پاکستان تصمیم گرفته است تا حدود یک‌میلیون پناهجوی افغانستانی که دارای مدارک اقامتی قانونی نمی‌باشند را از این کشور اخراج کند.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که کابینه‌ی سرپرست این کشور روز سه‌شنبه، ۴ مهر، این تصمیم را تصویب کرده است.

شماری از رسانه‌های پاکستانی گزارش داده ‌اند که این تصمیم تازه‌ی حکومت پاکستان، به دلیل تنش‌ها میان پاکستان و گروه طالبان در افغانستان، گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، حداقل ۷۰۰ هزار شهروند افغانستانی که از گذشته در پاکستان اقامت دارند، مدارک اقامت خود در این کشور را تمدید نکرده‌ اند.

در گزارش آمده است که بازگشت این افراد به افغانستان در سه مرحله انجام می شود و در مرحله اول، آن افغانی‌هایی که بدون مدارک مناسب در پاکستان می‌مانند و کسانی که اسناد و ویزای خود را تمدید نکرده ‌اند، اخراج خواهند شد.

بر اساس برخی گزارش‌ها طی شش روز گذشته، بیش از هزار مهاجر افغانستانی از پاکستان اخراج شدند.

پیش از این، برخی از نهادهای مدافع حقوق بشری بین‌المللی از اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از سوی پاکستان ابراز نگرانی کرده و خواهان توقف آن شده بودند.

گفتنی است پس از تسلط گروه طالبان در افغانستان، طی دو سال گذشته صدها هزار شهروند افغانستان بدلایل امنیتی و فقر مجبور به ترک کشورشان شده و به پاکستان پناه برده اند.

بر پایه‌ی آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، تعداد مهاجران افغانستانی در پاکستان تا ماه ژوئن سال جاری میلادی به 3.7 میلیون تن در آن کشور افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا