اخباراروپاجهان

پایان مهلت ترکیه به مهاجران غیرمجاز سوری در استانبول

رسانه‌های بین‌المللی از آغاز پیگرد پناهندگان سوری غیرمجاز در استانبول ترکیه و کوچاندن اجباری آن‌ها به شمال سوریه خبر داده اند. به گزارش العربی الجدید، مقامات ترکیه روز یکشنبه 1 مهر، از اعمال جریمه‌ها و مجازات جدید علیه اتباع سوری که دارای کیملیک ( برگه اقامت موقت )هستند و به صورت غیرمجاز در شهر استانبول اقامت دارند، خبر دادند. مهلت تعیین شده بامداد روز دوشنبه، 3 مهر به پایان رسید. به گفته مقامات ترکیه، این تصمیم با هدف اطمینان از اجرای سیاست‌های مهاجرت و پناهندگی در ترکیه و اجرای قانون اتخاذ شده است.

این امر به عنوان «الزام سوری‌ها به بازگشت داوطلبانه به کشورشان بنا به دلایل اجباری» توصیف شده است. بر اساس این تصمیم، مهاجران سوری به مراکز اقامتی موقت منتقل خواهند شد و سپس به شمال سوریه اخراج خواهند شد. گفته شده در حال حاضر حدود 1 میلیون پناهنده سوری در شهر استانبول زندگی می‌کنند که اکثریت این پناهندگان برگه اقامت موقت را در سایر استان‌های ترکیه دریافت کرده اند.

در همین راستا، دولت ترکیه قانون جدیدی را تصویب کرده که بر اساس آن، افرادی که مهاجران غیرقانونی را اسکان یا کار دهند، بین 3700 تا 37000 دلار جریمه خواهد کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا