اخبارجهانجهان اسلام

بیانیه مشترک عراق و مالزی درباره اسلام‌هراسی در جهان

رسانه های عراقی اعلام کردند که نخست ‌وزیران عراق و مالزی در بیانیه‌ای بر اهمیت اتخاذ تدابیر لازم برای مبارزه با همه گونه تبعیض، بیگانه‌هراسی و خشونت علیه مسلمانان تاکید کردند.

در بیانیه مشترکی که از سوی محمد شیاع السودانی و انور ابراهیم، صادر شد، دو کشور خواستار تقویت تلاش‌های بین‌المللی در جهت گفت‌وگوهای جهانی با هدف ترویج فرهنگ تساهل و صلح در جهان شدند.

دو طرف درباره حوادث توهین به قرآن کریم و اعمال شرم‌آوری که موجب گسترش نفرت و افراط‌گرایی می‌شود بحث کردند و این توهین‌ها را به دور از آزادی بیان و حمله آشکار به اعتقادات مسلمانان دانستند که باید با آن مقابله کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده: بر این اصل اساسی تأکید می‌کنیم که حقوق همه انسان‌ها برابر، غیرقابل تقسیم و وابسته به یکدیگر هستند و یادآوری می‌کنیم که طرفداری از نفرت ملی، نژادی یا دینی که به منزله تحریک به تبعیض، خصومت یا خشونت است به وضعیت نگران‌کننده‌ای رسیده و باید به موجب قانون منع شود.

ما از افزایش نابردباری، تبعیض و اعمال خشونت‌آمیز علیه مسلمانان و مقدسات آنها در بسیاری از نقاط جهان عمیقاً نگرانیم.

همچنین نگرانی خود را درباره افزایش نابردباری و سخنان نفرت‌انگیز که منجر به تحریک به خصومت و خشونت به ویژه علیه مسلمانان شده است، ابراز می‌کنیم.

ما از تلاش‌های مختلف با هدف مبارزه با این پدیده در مجامع جهانی از جمله مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی و همچنین از اعلام ۱۵ مارس به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی استقبال می‌کنیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا