اخبارپاکستانجهان

۹۵ میلیون شهروند پاکستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند

با گسترش تورم و بحران اقتصادی در پاکستان، میزان فقر در میان ساکنان این کشور افزایش یافته است. براساس گزارش جدید بانک جهانی، ۹۵ میلیون شهروند پاکستانی زیر خط فقر زندگی می‌کنند و اگر حکومت این کشور برنامه‌هایی برای بهبود اوضاع اقتصادی نداشته باشد، نگرانی‌ جدی درخصوص افزایش میزان فقر وجود دارد. بانک جهانی هشدار داده که فقر در پاکستان در یکسال از ۳۲.۴ درصد، به ۳۹.۴ درصد افزایش یافته است و با موج جدید بحران اقتصادی و افزایش فقر، دستکم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دیگر نیز به مرحله فقر شدید نزدیک شده ‌اند.

پاکستان در دو سال گذشته با مشکلات شدید اقتصادی و تورم بالا روبرو بوده است. وزارت دارایی این کشور، تیر‌ماه امسال، از دریافت وام سه میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول برای کنترل بحران در این کشور خبر داد، اما گزارش بانک جهانی پیشنهاد می‌کند که باید تغییرات اساسی در برنامه‌های اقتصادی پاکستان اعمال شود تا اقتصاد این کشور بهبود یابد.

نخست‌وزیر دولت موقت پاکستان، دو روز پیش، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت کشورش در دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و سیل ویرانگر، آسیب دیده است و بهبود اقتصاد این کشور به همکاری در سطوح بین‌المللی نیاز دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا