اخبارجهانجهان اسلام

ساخت مونوریل میان نجف اشرف و شهر مقدس کربلا

دبیرخانه آستان مقدس حسینی و دیگر عتبات مقدسه در عراق در نشستی که در دفتر نخست‌وزیری درباره ساخت مونوریل میان دو شهر نجف اشرف و شهر مقدس کربلا برگزار شد، حضور یافتند.

احمد حسن الفهد، نماینده آستان حسینی در این نشست طی سخنانی مطبوعاتی گفت: این نشست به ریاست دفتر نخست‌وزیری و با حضور نمایندگان عتبات مقدسه و دیگر دست‌اندرکاران در خصوص آغاز ساخت مونوریل برای اتصال دو شهر نجف اشرف و کربلای معلی برگزار شد و انتظار می‌رود نقطه آغازین این قطار از نجف اشرف باشد و از 4 ایستگاه بگذرد تا به میدان هوایی کربلاء و منطقه سید جوده در این ولایت برسد.

او افزود: این قطار 6 تا 8 متر از زمین فاصله داشته و با ظرفیت 1500 مسافر، سرعتی در حدود 150 تا 250 کیلومتر در ساعت خواهد داشت، این امر بدین معناست که مسافت نجف تا کربلا ظرف 15 تا 20 دقیقه طی خواهد داشت. این قطار واگن‌های Vip و واگن‌های زنان و کودکان دارد و دارای دو مسیر رفت و برگشت است.

وی ادامه داد: نام قطار «البراق» یا «فطرس» خواهد بود و انتظار می‌رود به قطار بغداد در نزدیکی ستون 132 متصل شود.

سخنگوی آستان مقدس حسینی در پایان گفت: کمیته ویژه‌ای به ریاست «ناصر الاسدی» مشاور نخست‌وزیر در امور حمل و نقل به شهر مقدس کربلا سفر خواهد کرد تا ضمن هماهنگی با مسئولان کربلا و نجف، بازدید و بررسی میدانی لازم را به عمل آورند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا