اخبارجهانجهان اسلام

شیعیان در سراسر جهان سالروز وفات حضرت سکینه دختر امام حسین علیه السلام را گرامی می دارند

مراکز و حسینیه های شیعیان کشورهای مختلف جهان از برگزاری ویژه برنامه های سوگواری به مناسبت سالروز وفات حضرت سکینه دختر امام حسین علیه السلام در پنجم ماه ربیع الاول خبر داده اند.

خبرگزاری اخبار شیعه ، اخبار مربوط به تعدادی از برنامه هایی که به مناسبت وفات حضرت سکینه سلام الله علیها برگزار می شود را پیگیری نموده است.

محبان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام با برگزاری محافلی به ذکر مصیبت هایی که آن حضرت پس از شهادت پدر بزرگوارش سرور و سالار شهیدان علیه السلام در کربلا و سپس سفر اسارت به شام متحمل شده پرداخته و هم چنین از شخصیت علمی و ادبی آن حضرت تجلیل خواهند نمود.

حضرت سکینه سلام الله علیها بنا بر آنچه مورخان از زندگی شریفش نوشته اند در 14 سالگی شاهد وقایع دردناک کربلا بوده و پیش از آن نیز دامان پدر بزرگوارش امام حسین مورد عنایت و تربیت قرار گرفته تا اینکه بتواند الگوی علمی و دینی برای جویندگان معارف دینی باشد.

مورخان و سیره نویسان خاطرنشان کرده اند: این تربیت مستقیم از سوی امام معصوم، و عنایت برادر بزرگوارش امام سجاد به او ، علاوه بر تأثیر از شرایط محیط خانوادگی، از جنبه های علمی، دینی، اخلاقی و اجتماعی در شکل گیری شخصیت حضرت سکینه سلام الله علیها تأثیر بسزایی داشته است.

مورخان هم چنین تاکید نموده اند که حضرت سکینه سلام الله علیها که نزدیک به 70 سال عمر کردند ، و سرور زنان عصر خود و ارجمندترین آنها بوده و از نظر هوش و عقل و عفت و خوش اخلاقی سرآمد آنان بوده است.

همچنین بر نقش آن حضرت در آشکار نمودن مظلومیت اهل بیت علیهم السلام و آنچه بر سیدالشهدا علیه السلام گذشت ، قابل توجه بوده است.

شایان ذکر است که حضرت سکینه سلام الله علیها در سال 117 هجری قمری وفات ، و به وسیله ی امام صادق علیه السلام در قبرستان بقیع در مدینه به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا