اخبارجهانجهان اسلام

تمجید سازمان جهانی دفاع از حقوق شیعیان از عملکرد دولت عراق

سازمان جهانی دفاع از حقوق شیعیان از عملکرد دولت عراق تمجید کرد و نسبت به مطلوب تر شدن تلاش ها و افزایش کیفیت فعالیت های آن اظهار امیدواری نمود.

این سازمان در بیانیه ای ضمن تشکر از فعالیت های دولت عراق و تمامی دست اندرکاران در اجرای هر چه مطلوب تر زیارت بر گسترش گردشگری مذهبی تاکید نمود.

سازمان جهانی دفاع از حقوق شیعیان روز سه شنبه در بیانیه ای تاکید کرد: زیارت امام حسین علیه السلام در اربعین که در حقیقت یک مراسم مذهبی جهانی است ، یک فرصتی نادر الهی محسوب می شود که در آن شاهد حضور گونه های مختلف بشری با الگوها ، نژادها ، و افکار و عقاید گوناگون هستیم ، اما وجه مشترک تمامی این انسانها علیرغم همگی تفاوت ها ، تجلی مکارم اخلاقی است که در طی زیارت اربعین ، از همگی آنان بروز می نماید.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه در ادامه این بیانیه از تلاش های دولت عراق در خصوص حمایت و پشتیبانی از شعیره ی جاودانه اربعین قدردانی و تمجید شده ، و به جهت اهمیت و جایگاهی که این زیارت دارد ، خواستار افزایش تلاش‌ها و پیشرفت بیشتر در ساماندهی و میزبانی از این اجتماع بزرگ مذهبی شده است.

این سازمان در بیانیه خود هم چنین تاکید کرده که از نزدیک روند فعالیت ها را در زیارت اخیر اربعین زیر نظر داشته و با دقت ، ساماندهی و نظارت بر انجام امور ، هم چنین سیرِ همراهی و پشتیبانی در مسیر این زیارت را بررسی نموده است ، و ضمن اعلام رضایت از نحوه ی انجام این فعالیت ها ، به خصوص از امکانات ویژه ای که در اختیار گروه های مختلف زائران چه از داخل و چه خارج عراق ، در دسترس آنان قرار گرفته ، قدردانی می نماید.

در ادامه این بیانیه ضمن تصریح بر این نکته که عتبات عالیات، حوزه های علمیه و موکب های حسینی بیشترین نقش را در انجام هر چه مطلوب تر زیارت اربعین ایفا نمودند ، آمده است : تمامی دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین ، در مجموع از هیچ تلاشی برای موفقیت آمیز برگزار شدن این زیارت دریغ نکردند و حداکثر توان خویش را در زمینه های مختلف فکری، فرهنگی و اجتماعی ، با توجه به نگاهِ ویژه ی انسان دوستیِ خویش به کار بستند.

این سازمان تاکید نموده که بر این باور است که این رویداد جهانی نشان دهنده یک فرصت نادر الهی است که تجسم عینی تمامی فضائل و اخلاق نیکوست، که از انواع  گوناگون ابنای بشر از نژادها، عقاید و تفکرهای مختلف تجلی یافته ، و در یک منطقه جغرافیایی و زمان خاص گرد هم می آیند ، و  طی آن نمونه هایی ناب از اخلاص، رحمت، جوانمردی و انسانیت ، بدون هیچ گونه تفاوت و تبعیضی در میان مردم آشکار می شود ، در صحنه ای استثنایی که اهمیت و تاثیر این مراسم ، در تهذیب نفس و بازگشت به سوی خدا را به صورت ذاتی و مطلق نشان می دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است : دولت عراق ، ضمن آگاهی کامل نسبت به اهمیت این بقعه ی متبرکه ، و وقوف کامل بر ضرورت تلاش به منظور برخوردار شدن شهر مقدس کربلا از امکانات لازم ،  با فراهم کردن فرصت های لازم برای غیر عراقی هایی که مایل به شرکت در این زیارت هستند ، علاوه بر توسعه امکانات و زیرساخت‌ها ، و گسترش مسیرهای حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی، با انجام خدماتی هم چون اعطای ویزای ورودی رایگان ، حداکثر تلاش خود را برای انجام هر چه مطلوب تر این زیارت به کار بست.

سازمان جهانی دفاع از حقوق شیعیان در بیانیه خود تاکید کرده : زیارت امام حسین علیه السلام که ده ها میلیون نفر را از سراسر جهان گرد هم می آورد ، فرصتی استثنایی برای گسترش علوم و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام ، و حقایق معارف اسلامی است که خدای متعال فطرت انسان ها را بر اساس آن آفریده است.

این سازمان در عین حال به ضرورت فعال‌سازی بخش گردشگری مذهبی در عراق اشاره، و بر ضروت تلاش برای توسعه ی امکانات و پشتیبانی های مورد نیاز ، به منظور پیشرفت های لازم در این بخش حیاتی تاکید نموده است.

سازمان جهانی دفاع از حقوق شیعیان با اشاره به نقش مهم و مفیدی که گردشگری  مذهبی در بهبود وضعیت اقتصادی  کشورها ایفا می نماید ، این اجتماع انسانی را نمونه ای از مواجهه ی مطلوب و متقابل فرهنگی، معرفتی و بشردوستانه میان انسان های مختلف ارزیابی کرده و از مدیریت عتبات عالیات و تجار عراقی ، حمایت همه جانبه از گردشگری مذهبی در کشور و زمینه سازی و ایجاد شرایط و ظرفیت های مناسب برای سرمایه گذاری جهانی در این زمینه را خواستار شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا