اخبارجهانیمن

۹۸ سازمان حقوق بشری و امدادی خواستار توجه بیشتر به وخامت اوضاع انسانی و اقتصادی در یمن شدند

۹۸ سازمان حقوق بشری و امدادی طی بیانیه ای خواستار توجه بیشتر به وخامت اوضاع انسانی و اقتصادی در یمن شدند.

این سازمان ها ضمن گلایه از بی توجهی به این وضعیت اسف بار در یمن ، خواستار تلاش جدی به منظور پایان دادن به این فاجعه انسانی در یمن شدند.

سازمان های حقوق بشری و امدادی خواستار توجه بیشتر به وخامت اوضاع انسانی و اقتصادی در یمن شده و وضعیت به وجود آمده در این کشور را محکوم کردند.

سازمان های بین المللی هم چنین بدتر شدن شرایط انسانی و اقتصادی در یمن را با توجه به کاهش مستمر بودجه برای بسیاری از پروژه ها و برنامه های بشردوستانه در این کشور محکوم کردند.

۹۸ سازمان محلی و بین المللی در بیانیه مشترکی ، بر بدتر شدن شرایط انسانی و اقتصادی در یمن، و آثار نامطوب آن بر میلیون ها نفر ساکن در استان های مختلف این کشور ، با توجه به کمتر شدن فعالیت های بشردوستانه طی ماه های گذشته به دلیل کاهش بودجه برای فعالیت های امدادی و بشردوستانه تاکید کردند.

در بیانیه مشترک با اشاره به طبقه بندی یکپارچه در مراحل امنیت غذایی (IPC)، تاکید گردیده که شش میلیون و یکصد هزار نفر در یمن شرایط اضطراری قرار داشته ، و  ۱۷ میلیون یمنی از ناامنی غذایی رنج می برند.

این سازمان ها به کمبود شدید مواد غذایی و سوء تغذیه حاد در یمن اشاره کرده که
اذعان نموده اند که این وضعیت ، به ویژه زنان و کودکان را تحت تأثیر قرار داده و آنان را با خطر مرگ به دلیل گرسنگی و کمبود غذایی مواجه ساخته است.

در این بیانیه هم چنین به کمبود شدید آب برای مصارف کشاورزی و استفاده های انسانی اشاره شده و تاکید گردیده که نزدیک به پانزده میلیون و چهارصد هزار نفر به آب آشامیدنی سالم و خدمات بهداشتی برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض خطر ابتلا به وبا و سایر بیماریهای کشنده نیاز دارند.

سازمان های مذکور در این بیانیه افزوده اند : ازدحام جمعیت در کمپ ها از یک سو ، و عدم دسترسی مناسب به واکسیناسیون از سوی دیگر ، موجب افزایش ابتلای بسیاری از  کودکان به مواردی از سرخک و سرخجه شده است.

در این بیانیه هم چنین تاکید شده : سیستم بهداشتی در یمن تحت فشار شدیدی برای برآوردن نیازهای رو به رشد ، با منابع کم یا بدون هیچ گونه منابعی در حال فروپاشی است ، چرا که وضعیت نابسامان این کشور ، تقریباً بیست میلیون و سیصد هزار نفر را به عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی سوق داده است.

این بیانیه می افزاید: هر دو ساعت یک زن در دوران بارداری یا زایمان ، جان خود را از دست می‌دهد، در حالی که از هر ۱۰ زایمان، ۶ زایمان بدون حضور ماما و قابله های آموزش دیده انجام می‌شود.

در این بیانیه بر اولویت دادن به پاکسازی مین در یمن تاکید شده است ، از آنجایی که یمن یکی از کشورهای جهان است که بیشترین آلودگی را به مواد منفجره (ERW) که هم چنان پس از جنگ باقی مانده است ، دارد که می تواند منجر به مرگ و معلولیت ، مخصوصا برای کودکان شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا