اخبارجهانجهان اسلامعراق

برگزاری همایشی توسط مرکز عملیات مشترک عراق برای کنترل امنیت زائران امام حسن عسکری

مرکز عملیات مشترک عراق ، همایشی تحت عنوان فرامین ویژه به منظور انجام نظارت و اِعمال کنترل های لازم امنیتی در ایام زیارتی شهادت امام حسن عسکری علیه السلام ، برگزار کرد.

این همایش به منظور بررسی دستورالعمل های نهایی در این زمینه ، با حضور و مشارکت مسئولان دستگاه های مختلف امنیتی عراق، به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام ، به ریاست فرمانده مرکز عملیات عراق در ستاد فرماندهی عملیاتِ سامرا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این جلسه ، طرح امنیتی ویژه برای حفاظت از مسیرهای ورودی نقل و انتقال گروه های مختلف زائران در حرم مطهر امامین عسکریین سلام الله علیهما و هم چنین مرقد مطهر امامزاده سید محمد بن امام هادی علیه السلام و ابراهيم بن مالك اشتر رضي الله عنه ، و علاوه بر آن ، حفاظت از عتبات عالیات و موکب های خدماتی مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه بیانیه آمده است : در این جلسه درباره تقسیم وظایف و مسئولیت‌ها به یگان‌های فرماندهی و یگان‌های پشتیبان کننده آنها بحث و تبادل صورت گرفت.

وزارت دفاع در این بیانیه به تاکید فرمانده عملیات مشترک عراق ، نسبت به تمرکز اقدام های امنیتی و اطلاعاتی اشاره کرده و در ادامه نوشته است : که فرماندهی عملیلت مشترک عراق ، برای برگزاری موفقیت آمیز و هر چه مطلوب تر این زیارت ، خواستار هماهنگی بیشتر میان دستگاه های مختلف امنیتی و تشریک مساعی در اقدامات لازم به منظور جلوگیری از انجام هر گونه اقدامات ضد امنیتی شده تا امکان تعرض به امنیت و آسایش و زندگی عادی شهروندان و زائران به وجود نیامده و انجام هر گونه اهداف شوم علیه نیروهای امنیتی و شهروندان و زائران بیگناه را غیر ممکن سازد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا