اخبارجهانجهان اسلام

آیةالله لنگرودی از علمای مقیم تهران درگذشت

آیةالله سید محمدحسین مرتضوی لنگرودی، از علمای مقیم تهران، درگذشت ، وی در سال ۱۳۴۵ هجری قمری در نجف اشرف دیده به جهان گشود.

این عالم ربانی پس از گذراندن دروس مقدماتی و  سطوح عالی متداول در حوزه های علوم دینی و مقدار قابل توجهی از خارج فقه و اصول در سال ۱۳۶۷ قمری برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم عزیمت کرد.

وی برادر مرحوم آیت‌الله سید محمدحسن مرتضوی ، و فرزند ارشد مرحوم آیةالله حاج سید مرتضی لنگرودی و از شاگردان آیات بروجردی، علامه  طباطبایی ، و شیخ عبدالنّبی اراکی بود.

آیةالله سید محمدحسین مرتضوی لنگرودی ، علاوه بر پدر خود ، از آیات عظام سیدمحسن حکیم، سیدابوالحسن رفیعی قزوینی و سیدمحمدهادی میلانی اجازه کتبی و شفاهی اجتهاد دریافت کرد.

در سال ۱۳۸۰ قمری به اصرار اهالی میدان قیام تهران و تاکید بسیاری از علما و همچنین پدرش به امامت و سرپرستی مسجد و مدرسه حاج ابوالفتح مشغول، و علاوه بر درس و بحث ، در امور علمی، فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی فعالیت می کرد.

این فقیه فاضل از دانشمندان پرهیزکار، کوشا و بسیار فروتن بود و در نهایت ساده زیستی و پرهیز از تشریفات و شئونات رسمی زندگی می کرد ، وی تألیفاتی در فقه، اصول، تفسیر قرآن، فلسفه و کلام دارد و بر برخی تألیفات درسی و غیردرسی حوزه علمیه ، حواشی ارزنده ای نوشته است.

قرة العین في إلهیات الثقلین، ست رسالات و الرسائل التسع از آثار آن فقید سعید است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا