اخبارجهانجهان اسلام

رتبه بندی موکب های عزاداری اربعین حسینی بر اساس آمار و ارقام در شهر مقدس کربلا

آمار جدیدی که توسط تعدادی از فعالان حسینی در شهر مقدس کربلا تهیه شده است، بزرگترین و گسترده ترین موکب های عزاداری شرکت کننده در مراسم اربعین امام حسین (علیه السلام) در شهر مقدس کربلا را نشان می دهد.

بر اساس آمار مشاهده شده توسط خبرگزاری اخبار شیعه، موکب شهید جمعه حسینی از منطقه سوق الشیوخ در استان ذی قار با شرکت (34589) عزادار رتبه اول را در بین دسته های عزاداری به دست آورد.

همچنین دسته بنی عامر از استان بصره با 22هزار و 849 عزادار در رتبه ی بعدی قرار گرفته است.

و اما مقام سوم به موکب الغماء الحسینی از مردم استان المثنی رسید که تعداد شرکت کنندگان در آن به (10248) عزادار رسید .

همچنین موکب امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، از شهر ناصریه در استان ذی قار با تعداد 9هزار و 374 نفر عزادار در جایگاه چهارم قرار گرفت.

بر اساس آمارها، موکب امداد حسینی از استان بصره با (8597) عزادار و موکب سیدالشهداء الحسینی از استان ذی قار با (هزار عزادار) و موکب در رتبه ی پنجم، قرار گرفتند.

گفتنی است موکب های عقیله بنی هاشم از استان القادسیه با شمار (945) عزادار و موکب عاشقان الحسین (علیه السلام) از ایران با شمار (945) عزادار، و هیئت عزاداری الزهرا (سلام الله علیها) از استان ناصریه به تعداد (700) عزادار و موکب الشمالی الحسینی از استان بابل به تعداد (690) عزادار و موکب انصارالحجه الحسینی از ناحیه ناصریه به تعداد (685) عزادار در رتبه های بعدی قرار گرفتند.»

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا