اخبارجهانجهان اسلام

تشرف جمع کثیری از زوار افغانستانی و پاکستانی به کربلای معلی

با اتمام زیارت و پیاده روی اربعین و بازگشت خیل عظیم زوار به کشورهایشان ، موج جدیدی از زوار افغانستانی  و پاکستانی با ورود به کربلا حال و هوای حرم حضرت اباعبدالله الحسین و حرم حضرت ابالفضل العباس علیهما السلام را با حضور پر شورشان دگرگون کرده اند.

زوار افغانستانی و پاکستانی به دلیل بعد مسافت و موانع و مشکلات مسیر بویژه لزوم اخذ ویزای دوبار ورود به ایران و همچنین لزوم اخذ ویزای عراق در کنسولگری عراق در مشهد همواره با تاخیر به زیارت اربعین می رسند.

شیعیان افغانستان و پاکستان برای تشرف به زیارت عتبات مشکلات فراوانی دارند که در کنار فقر و بضاعت مالی اندک بویژه در پی خشکسالی و قحطی سالهای اخیر ، باید به موانع و مشکلات دولتها و تهدیدهای امنیتی و آزار و اذیت جریانهای سنی تندرو در این کشورها نیز اشاره کرد.

زوار افغانستانی و پاکستانی که در ایام پسا اربعین تازه از همه موانع فوق الذکر بسلامت عبور  می کنند و خودشانرا به مرزهای ایران و عراق می رسانند با بدرفتاری و موانع مرزبانان ایرانی مواجه و مجبور می شوند همراه با زنان و کودکان و سالخوردگان در گرمای شدید روزها و شبهایی را در مرزهای شلمچه و مهران به انتظار بمانند آنهم در حالیکه موکب های پیاده روی اربعین برچیده شده و امکانات پذیرایی و زیست برای تحمل شرائط دشوار عملا وجود ندارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا