اخبارجهانجهان اسلام

همزمان با برگزاری اجلاس گروه ۲۰ در هند بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی ، خواستار رعایت حقوق ملت های سرکوب شده و در حال توسعه شد

نشست سران کشورهای گروه ۲۰ از روز شنبه در دهلی نو پایتخت هند آغاز شد.

گروه ۲۰ شامل ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان ، متشکل از ۱۹ کشور به علاوه اتحادیه اروپاست.

سران روسیه و چین از غایبان مهم این نشست هستند ، در مقابل، رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر بریتانیا ، رئیس دولت امارات و ولیعهد عربستان سعودی از دیگر میهمانان شرکت کننده در این نشست هستند.

به همین مناسبت بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی با ارسال پیامی به شرکت کنندگان در این نشست ، توصیه هایی به آنان داشته است.

همزمان با برگزاری اجلاس گروه ۲۰ در دهلی نو در سپتامبر سال جاری ، بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی با ارسال پیامی به شرکت کنندگان در این نشست ، از آنان خواست تا برای کاهش خطرات عمده‌ای که در کمین جامعه جهانی است و تمام جمعیت کره زمین را تهدید می‌کند، پیشنهادها و راهکارهای جدی و عملی را در دستور کار اجلاس قرار دهند.

در این بیانیه ، بررسی علل و عوامل جنگ ویران کننده ای که در اوکراین تبعات منفی فراوانی از جمله آشفتگی های بسیار پیچیده سیاسی و اقتصادی را با خود به همراه داشته ، مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، در ادامه ی این بیانیه آمده است : بی شک همگان از میزان خسارت های ناشی از جنگ در اوکراین و پیامدهای بالقوه و پرهزینه ی آن که ممکن است آثار ویرانگر آن تا مدت ها بنیان و اساس حیات و لوازم زندگی انسان ها را نشانه بگیرد ، آگاه هستند ، نتایج و تبعاتی که برای هیچکدام از طرف های درگیر سود و منفعتی نداشته و پیروزی به ارمغان نخواهد آورد ، و در خلال این نزاع ها چنانچه اتفاق نامطلوبی رخ دهد، دو طرف متضرر شده و موجبات پشیمانی همگان را به بار خواهد آورد.

این بنیاد به ضرورت شناسایی مشکلات اقتصادی و اقلیمی ناشی از سیاست‌های برخی از دولت ها اشاره کرده و خواستار تلاش برای تنظیم قوانین بین المللی به منظور اعمال سیاست هایی که حقوق مردم کشورهای در حال توسعه و به ویژه مردم سرکوب شده را عادلانه در نظر می گیرند، و تصویب طرح ها و پروژه های مؤثر برای رهایی از وضعیت اسفباری که از آن رنج می برند ، گردیده است.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در این بیانیه با تاکید بر این که همه ی ما ساکنان یک سیاره هستیم که بحران های پیش آمده برای هر کدام از ما ، ممکن است تمامی ساکنان این کره خاکی را تحت تاثیر قرار دهد ، افزود : بیش از نیمی از مردم دنیا و جامعه بین المللی به وضوح و آشکارا از نتایج سیاست های اقتصادی امپریالیستی قدرت های بزرگ شکایت دارند ، که از آن جمله ، آنچه که کشورهای آفریقایی و علاوه بر آن بر مردم دیگر نقاط دنیا در آسیا و آمریکای لاتین با آن روبرو هستند ، بهترین دلیل و مدرک این مدعاست.

این بنیاد ، مسئولیت حقوقی، انسانی و اخلاقی رهبران کشورهای گروه ۲۰ را فراتر از بقیه رهبران دیگر کشورهای جهان به دلیل نفوذ بیشتر آنان در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در سطوح مختلف ارزیابی نموده و تاکید کرده حل این معضلات ، مستلزم رسیدگی به بحران های موجود در سطح دنیا به شکل عاقلانه و بشردوستانه همراه با تدبیر و بکار گیری حس جوانمردی و افزایش روحیه ی کاردانی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا