اخبارجهانجهان اسلامعراق

استاندار کربلا با قدردانی از موکب های حسینی : زیارت اربعین امسال بزرگترین زیارتِ تاریخ است

استاندار کربلا با تاکید بر این که زیارت اربعین امسال بزرگترین زیارت در طول تاریخ است، از تلاش های موکب های حسینی قدردانی کرد.

در شرایطی که شهر مقدس کربلا ، در سال جاری ، شاهد موج عظیم حضور میلیونی زائران ، به مناسبت اربعین امام حسین علیه السلام از سراسر جهان است ، تلاش شده امکانات لازم برای برگزاری بزرگ ترین اجتماع مذهبی سالانه ی دنیا مهیّا گردد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، مهندس نصیف الخطابی استاندار کربلا روز دوشنبه با حضور در برنامه (طریق الحسین) که توسط همکارمان مصطفی الزیدی تهیه و ارائه شده و از شبکه دوم ماهواره ای امام حسین علیه السلام به زبان عربی پخش می شود ، ضمن اعلام این مطلب گفت : زیارت پربرکت اربعین امسال قابل توصیف نیست و حتی همه امکانات ما نیز پاسخگوی این گردهمایی عظیم زائران و خیل مشتاقان حرم حسینی نیست که علی رغم گرمای هوا و خستگی راه و سفر ، تمامی مشکلات را به جان خریده و به پابوسی سرور و سالار شهیدان شتافته اند.

استاندار کربلا در ادامه افزود : هر آن چه که ما در طول این زیارت ارائه دهیم، قطعا در مقابل فداکاری ها و استقامت زائران حرم حسینی ناچیز است ، همان گونه که تلاش ها و استقامت های زائران در برابر مجاهدت ها و فداکاری های امام حسین علیه السلام قابل شمارش نیست.

الخطابی افزود: استانداری کربلا ، یکپارچه و به صورت متحد ، با تمامی محلات، مراکز، شهرک ها، بخش‌ها ، نواحی و ورودی‌هایش به یک موکب حسینی تبدیل شده است، بنابر این به هر کجا که می نگرید، حجم خدمات ارائه شده به زائران را می‌بینید.

وی همچنین با تاکید بر نقش موثر موکب‌ها و هیات‌های حسینی که از سایر استان‌ها به کربلا آمده و به زائران خدمات ارائه می نمایند ، گفت : سهم این موکب ها و خدمات آنان فراموش نشدنی است ، و البته مردم کربلا نیز مهم ترین نقش را در خدمت رسانی به زائران حسینی ایفا می کنند.

الخطابی با اشاره به اینکه زیارت اربعین امسال بزرگترین زیارت در طول تاریخ است ، اظهار امیدواری کرد که در سال های پیش رو ، توفیق میزبانی از تعداد بیشتری از زائران اربعین را داشته باشیم.

استاندار کربلا هم چنین تاکید کرد: این زیارت تاثیر به سزایی بر عراق و کربلا دارد ، چرا که با ورود میلیون ها زائر از خارج از عراق همراه بوده و این مهم بیانگر ضرورت برنامه ریزی های آینده برای توسعه این استان، توسعه ساز و کارها و توسعه چشم اندازها برای تضمین موفقیت هر چه بیشتر برگزاری مراسم زیارت اربعین است و لازم است که این شهر را برای پذیرش جمعیتی چندین برابر بیشتر از زائران فعلی آماده نماییم.

الخطابی خاطر نشان کرد: زیارت اربعین نه تنها یک سفر با مسافران میلیونی ، بلکه یک سامانه یکپارچه ای است که نیاز به خدمات اساسی دارد که از گذرگاه های مرزی آغاز ، و تا شهر مقدس کربلا ادامه دارد.

استاندار کربلا با تأکید بر اینکه مردم مومن و خداجوی شهر مقدس کربلا همه ساله شگفت‌انگیزترین نمونه‌های فداکاری، پاکی، میهمان نوازی ، خلوص و سخاوت را در خدمت به زائران اربعین رقم می‌زنند ، از مردم این شهر و موکب های آن ، برای ارائه خدمات لازم به زائران تشکر کرده و از صاحبان موکب های حسینی تقاضا کرد که تا بعد از بیستم صفر در محل استقرار خود برای پذیرایی از سایر زائرانی که از این پس وارد شهر مقدس کربلا می شوند، حضور داشته باشند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا