اخبارجهانجهان اسلام

دبیرخانه عتبات عالیات عراق : تمامی زیارتگاه های عراق پذیرای زائران اربعین بوده و به آنان خدمات ارائه می نماید

دبیرخانه عتبات عالیات شیعیان در عراق روز دوشنبه اعلام کرد که تمامی عتبات عالیات عراق شاهد حضور گسترده زائران مشتاق از داخل و خارج عراق برای گرامیداشت اربعین حسینی می باشد.

دبیرخانه عتبات عالیات شیعیان در بیانیه ای تفصیلی که خبرگزاری اخبار شیعه آن را دریافت کرده ، اعلام کرد که تمامی زیارتگاه های مذهبی شیعیان در نقاط مختلف عراق، با استقبال گرم ، پذیرای میلیون ها نفر از زائران شرکت کننده در مراسم زیارت اربعین است.

در این بیانیه تاکید شده که متولیان همه ی زیارتگاه های شیعیان و امامزاده ها ، تمامی تلاش خود را برای استقبال از حضور خیل زائران مشتاق و ارائه بهترین خدمات به آنان ، از روزهای گذشته تا ایام زیارت اربعین ، بسیج نموده و برنامه های ویژه و متنوعی را برای پذیرایی از زائران تدارک دیده اند که در طول روزهای آینده هم چنان ادامه خواهد داشت.

دبیرخانه عتبات عالیات شیعیان در ادامه افزوده است : فعالیت‌ها و برنامه‌های تدارک دیده شده برای استقبال از زائران ، شامل پذیرایی و اسکان زائران، تهیه ی موارد خوراکی و نوشیدنی ، آماده‌سازی اماکن مذهبی برای زیارت و همچنین ارائه خدمات مذهبی و قرآنی مانند افتتاح نمایشگاه های قرآنی و مراکر پاسخگویی به استفتائات شرعی و سایر خدمات لازمی که در رابطه با زائران است ، می باشد.

این دبیرخانه با اشاره به اینکه هزاران موکب حسینی برای ارائه بهترین خدمات و تلاش مضاعف نسبت به سال های گذشته در جوار حرم های مطهر و عتبات عالیات تجمع کرده اند ، اعلام کرد : این اماکن متبرکه علاوه بر آن که مکانی برای عبادت و زیارت می باشند ، محلی برای آسایش زائران قبل از عزیمت به شهر مقدس کربلا برای گرامیداشت زیارت اربعین خواهند بود.

دبیرخانه عتبات عالیات شیعیان تاکید کرد که تمامی خَدّام و کارکنان حرم های مطهر و تمامی امکانات مختلف آنان در خدمت زائران می باشند ، زائرانی که به قصد زیارت مرقد مطهر امامان معصوم علیهم السلام و زیارتگاه‌های شریف اهل بیت و اولاد گرامی آن ها علیهم السلام به قصد تبرّک و برآورده شدن حاجات به صورت سیل آسا و شگفت انگیزی ، مشتاقانه راهی این سرزمین شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا