اخبارافغانستانجهان

۲۰ هزار زائر افغانستانی اربعین بلاتکلیف برای ورود به ایران

بیست هزار زائر افغانستانی زیارت اربعین ، که ویزای آن ها از سوی کنسولگری عراق در مشهد صادر شده ، جهت ورود به ایران در بلا تکلیفی به سر می برند.

محمد کبیر طاهری تیموریان رئیس اتحادیه عتبات عالیات افغانستان ، ضمن اعلام این خبر به خبرگزاری اخبار شیعه گفت : بر اساس توافق صورت گرفته میان سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با محمد نبی بها سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان ، مجوز اعزام پنجاه زائر افغانستانی برای زیارت اربعین سال جاری صادر گردیده بود.

وی در ادامه اظهار داشت ، تا کنون ویزای ۲۵ هزار زائر افغانستانی از سوی کنسولگری عراق در مشهد صادر شده که با مساعدت آقای قدرتی سرکنسول سفارت ایران در افغانستان ، تا کنون تنها برای پنج هزار نفر از این تعداد ، ویزای دو بار ورود به ایران صادر گردیده است.

رئیس اتحادیه عتبات عالیات افغانستان ، از بلاتکلیف ماندن بیست هزار زائر افغانستانی که ویزای دو بار ورود آنان به ایران صادر نشده ، ابراز نگرانی نمود و اظهار داشت: عدم صدور ویزا برای این تعداد از زائران اربعین ، در حالی اتفاق افتاده که سهمیه اعزام زائران افغانستانی با توافق صورت گرفته با مقام های ذیربط ، برای زیارت اربعین ، پنجاه هزار نفر اعلام شده بود اما تا کنون عملا فقط پنج هزار نفر امکان این سفر را پیدا کرده اند.

طاهری تیموریان از مقام های ایرانی خواست به توافق خود عمل نمایند ، و نسبت به صدور ویزای دو بار ورود به ایران برای ۲۰ هزار زائر بلاتکلیف مانده ی افغانستانی که ویزای رایگان عراق برای آنان صادر شده است ، اقدام نمایند و علاوه بر آن نسبت به ۲۵ هزار زائری که در آینده نزدیک برای آنان درخواست ویزا خواهد شد ، مساعدت لازم را مبذول دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا