اخبارجهانعراق

در جوار آستان مقدس حسینی بهره برداری از دستگاه های توپ مه پاش برای کاهش دما

روز چهارشنبه اداره سرمایش معاونت پروژه های مهندسی و فنی آستان مقدس حسینی خبر از بهره برداری از دستگاه هایی که مجهز به آخرین تکنولوژی روز برای کاهش دمای هوا هستند ، در اطراف حرم حسینی با هدف ایجاد فضایی مناسب برای زائران ، همزمان با ایام زیارت اربعین خبر داد.

صفا علی، مسئول این اداره به خبرگزاری اخبار شیعه، گفت: سیستم‌های خنک‌کننده نصب شده‌ به کاهش دما به میزان ۹ درجه سانتی‌گراد در مناطق بیرونی اطراف حرم مطهر کمک می‌کنند.

وی در ادامه گفت : این سیستم‌ها از توپ های مه‌ پاش تشکیل شده که بیشتر در مناطق اطراف صحن مطهر مستقر شده و علاوه بر آن سامانه های دیگری از این دستگاه های مه پاش در جاده های اصلی منتهی به حرم امام حسین علیه السلام و مجاورت صحن مطهر مستقر شده اند.

صفا هم چنین افزود: در سال جاری برای اولین بار سامانه های توپ های مه پاش که نقش اصلی را در تغییر دما دارند مورد بهره برداری قرار گرفته اند که که تعداد ۱۲ دستگاه از این فناوری ویژه ، در خیابان باب قبله امام حسین علیه السلام و خیابان شهداء و خیابان سدره و نزدیک مقام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با هدف ایجاد فضای آسایش بیشتر برای زائران در ایام برگزاری مراسم زیارت اربعین امام حسین علیه السلام مستقر شده است.

گفتنی است آستان مقدس حسینی با بسیج تمامی ادارات، کارکنان، نهادها و مراکز وابسته به خود، در تلاش است تا بهترین خدمات لازم را به زائران در ایام زیارت اربعین امام حسین علیه السلام ارائه نماید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا