اخبارجهانجهان اسلام

ادامه فعالیت گسترده مراکز مرتبط با دفتر آیت الله العظمی شیرازی در زمینه پاسخ به سؤالات شرعی در ایام اربعین حسینی

خیمه پاسخ به سؤالات شرعی موکب طلاب علوم دینی، از مراکز مرتبط با دفتر مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق شیرازی در شهر مقدس کربلا، که در خیابان حضرت امام علی علیه السلام، مقابل دفتر آیت الله العظمی شیرازی مستقر شده، همه روزه پذیرای عموم زائران حسینی است.

این خیمه با بهره مندی از کارشناسان دینی، در ایام زیارت مقدس اربعین حسینی ۱۴۴۵ میزبان عموم شخصیت های دینی و علمی و زائران حسینی است.

استقبال از شخصیت های دینی و علمی، پاسخ به سؤالات شرعی و اعتقادی زائران و توزیع محصولات فرهنگی، از جمله آثار آیت الله العظمی شیرازی گوشه ای از فعالیت های این موکب است.

از سوی دیگر خیمه پاسخ به سؤالات شرعی مؤسسه فرهنگی ـ نیکوکاری اهل بیت علیهم السلام، از دیگر مراکز مرتبط با دفتر آیت الله العظمی شیرازی در شهر بصره کشور عراق در روز دهم صفر الاحزان ۱۴۴۵ با استقرار در استان دیوانیه به خدمت رسانی دینی و فرهنگی به زائران اربعین مقدس حسینی می پردازد.

این مجموعه در عمل به رهنمودها و توصیه های آیت الله العظمی شیرازی مبنی بر استفاده از فرصت زیارت میلیونی اربعین مقدس حسینی در جهت خدمت رسانی دینی و فرهنگی به مؤمنان، در مسیر زائران پیاده کربلای معلی مستقر شده است.

پاسخ به سؤالات شرعی و اعتقادی، توزیع محصولات دینی از جمله آثار آیت الله العظمی شیرازی، بازدید از هیئات و مواکب حسینی، اقامه نماز جماعت، توزیع کارت شناسایی ویژه کودکان و غیره نیز از جمله فعالیت های این خیمه در ایام اربعین مقدس ۱۴۴۵ است.

در همین حال خیمه استفتائات شرعی واحد تبلیغات دفتر آیت الله العظمی شیرازی در نجف اشرف فعالیت های خود در ایام اربعین مقدس حسینی ۱۴۴۵ را ادامه می دهد.

این خیمه در محل عبور زائران پیاده نجف اشرف به کربلای معلی “طریق العلماء” مستقر شده و به پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی زائران، توزیع محصولات فرهنگی، از جمله آثار آیت الله العظمی شیرازی، اقامه نماز جماعت، برپایی مراسم قرائت زیارت مقدس عاشورا و برخی دیگر فعالیت ها می پردازد.

این خیمه همچنین در راستای خدمت رسانی به زائران حسینی صدها قرص نان را در میان مواکب خدمت رسان به زائران توزیع کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا